Sportlovsläsning!

En fullspäckad vecka har det varit, men nu i fredags fick jag äntligen sportlov! Härliga känsla.
Några böcker vill jag läsa också, så vi får hoppas att jag inte, som vanligt, hoppar över läsningen totalt. Ni som följt mig ett längre tag vet nog hur pass ledighet och läsning (inte) går ihop för mig i de flesta fall.

Men en bokhög har jag iallafall:
Med reservation för ändringar, som man väl säger?

Först ska jag avsluta The Raven Boys av Maggie Stiefvater som är riktigt bra, men som tagit lång tid att läsa på grund av den begränsade lästiden den senaste veckan. Nu är det dock endast 70 sidor kvar och ikväll SKA den bli utläst.
Efteråt blir det nog en "mellanbok"; antingen Annabel eller Raven av Lauren Oliver, som båda är kopplade till hennes Delirium-serie.
Jag lär antagligen behöva något väldigt kort, för därefter ska jag ge mig på Insurgent av Veronica Roth (äntligen!). Den ska helst bli utläst innan februari är över.. hm, vi får se hur det går. 
Sen blir det troligtvis fjärde Percy Jackson-boken; The Battle of the Labyrinth av Rick Riordan. Snabbläst, roligt och actionfyllt blir det där, om jag går efter stilen i de tre första delarna.

Känns som ett väldigt fint urval!
Vad ska ni läsa/läste ni på sportlovet? 

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hade sportlov den här veckan och jag läste Hex Hall, Vargbröder och The Indigo Spell :D Brukar oftast in bli att jag läser speciellt mycket på lov eftersom jag oftast spenderar alldeles för mycket tid på tv-serier men det blev ovanligt mycket läst i år :)

2013-02-24 @ 17:17:45
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Carro

Jag tyckte att Insurgent var bättre än Divergent, kanske peppar lite ;)

2013-02-24 @ 19:01:33
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Lisa

Det ska bli roligt att se vad du tycker om Insurgent! Och det ska bli roligt att läsa dina recensioner om alla tre! :) Jag tänkte själv snart börja i The Raven Boys!

2013-02-24 @ 20:42:45
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Maya

Percy Jackson är jätte bra!! Ska läsa "mer än ögat ser" och de två andra böckerna ur den serien av typ Melissa Marr

2013-02-24 @ 20:49:29
Postat av: Johanna

Inte en enda bok blev det! Packade ned Korsad (fortsättningen på Matchad) och Vattenhästen på skidresan, men jag hade fullt upp!

2013-02-24 @ 21:33:18
URL: http://boksystrar.blogg.se
Postat av: Elise

Jag tog med mig Insurgent för att läsa på sportlovet och jag läste ut den igår och den var super bra! :D Läste The Raven Boys i julas och den är ganska bra. :)

2013-02-25 @ 18:12:45
URL: http://iheartmybooks.devote.se
Postat av: Fanny

Insurgent vill jag också läsa (när jag har läst Divergent....)! :)

Jag hade lov förra veckan (saknar det redan!) och då läste jag Mörka Hemligheter av Christiane Heggan. Den var ganska bra, eller helt okej i alla fall. :)

2013-02-26 @ 21:03:43
URL: http://fantanizer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0