Sammanfattning av 2012 - Del 1: Läsningen

Antal lästa böcker: 60
Antal sidor: 19 197
Antal böcker på svenska: 34 (inkl. översättningar)
Antal böcker på engelska: 26 

(Med risk för felräkning)

Favoriter från det gångna året:



Bottennapp:


Tankar om
2012...
Jag rotade lite i arkivet efter ett inlägg med bokiga nyårslöften inför 2012 för att utvärdera det, men fann konstigt nog inget. Jag som hade för mig att jag gjort ett... Nåväl, jag hade iallafall utmanat mig till att läsa 60 böcker i Goodreads reading challenge - vilket jag lyckades med! Det är jag supernöjd med.
Sedan så gillar jag även att det var väldigt jämlikt med svenska och engelska böcker, för jag hade ändå som mål att läsa fler böcker i original. Många fina böcker, också utöver de listade favoriterna!

Inför 2013...
Jag har inte satt upp några jättestora utmaningar för mig själv, iallafall inte ännu (jag får blogga om det senare ifall jag gör det). Men här är några mindre läs-mål för det nya året...

- Läsa 60 böcker. Jag kör på samma antal igen, men denna gång så ska jag försöka läsa mer jämnt varje månad istället för att näst intill stress-läsa i slutet på året, som jag gjorde 2012.
- Försöka läsa mer i original. Detta gjorde jag bra i 2012, men det kan alltid bli bättre!
- Läsa gamla böcker i bokhyllan. Och med det så menar jag böcker som stått olästa i min bokhylla i år (ja, i flera fall plural) men som ännu inte blivit lästa. Detta försöker jag ju iförsej alltid göra, men ganska förgäves.
- Fortsätta på/avsluta serier. Divergent, The mortal instruments, Arvtagaren, Delirium, Wolves of mercy falls.. Det är bara några av de serier jag bör försöka ta mig vidare i/läsa klart.

Ja, något i den stilen. Inget alltför avancerat eller ouppnåeligt.

För att se listan med alla de böcker jag läste under 2012 (samt länkar till recensioner), klicka här.
Eller för att se sammanfattningarna för varje månad, klicka här.

Imorgon så kommer del två i min sammanfattning.
Hoppas att ni hade ett fint läsår under 2012!


/Amelie

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag har precis börjat på Wolves of Mercy Falls serien, och jag hoppas att den är bra!

Jag måste också läsa böcker som jag har ägt i flera år, hehe. :)

2013-01-03 @ 19:58:30
URL: http://fantanizer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0