Ny bok från J.K. Rowling - under pseudonym!

Hört talas om boken The Cuckoo's calling av Robert Galbraith?
Det är en deckar-debut som släpptes 30 april i år. Men igår avslöjades att författaren bakom inte alls är en av årets debutanter, utan någon med betydligt längre och beundrad författarkarriär - allas vår J.K. Rowling!

Såhär beskrivs handlingen:

After losing his leg to a land mine in Afghanistan, Cormoran Strike is barely scraping by as a private investigator. Strike is down to one client, and creditors are calling. He has also just broken up with his longtime girlfriend and is living in his
office.
Then John Bristow walks through his door with an amazing story: His sister, the legendary supermodel Lula Landry, known to her friends as the Cuckoo, famously fell to her death a few months earlier. The police ruled it a suicide, but John refuses to believe that. The case plunges Strike into the world of multimillionaire beauties, rock-star boyfriends, and desperate designers, and it introduces him to every variety of pleasure, enticement, seduction, and delusion known to man.

Själv hade jag inte hört talas om romanen förrän nu och, helt ärligt, så hade jag nog inte ängnat den en andra blick om inte den riktiga skaparen bakom verket avslöjats. 
Nu är jag nyfiken, men känner att först kanske det vore bra att ta tag i The casual vacancy? För ja, den står skämmigt nog fortfarande oläst i bokhyllan. 


Kommentarer
Postat av: Ebba

SVAR: Tack Amelie! :D Vad glad jag blir att du gillar den ^^

2013-07-14 @ 20:32:02
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Nina

Läste om den här boken imorse och det kan hända att jag tar mig en titt på den.

2013-07-15 @ 10:36:45
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se
Postat av: boktok73

Jag blev nog nyfiken på boken jag med. Men jag har också The casual vacancy oläst i hyllan...

2013-07-15 @ 19:31:44
URL: http://boktok73.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0