Sammanfattning: April 2013

Antal böcker: 3
Antal sidor: 966

Månadens bok: 
Unravel me av Tahereh Mafi.
I denna uppföljare till Shatter me får vi se hur det går för Juliette efter allt som skedde i slutet av bok ett. Hurkommer hennes framtid se ut? Vad vill hon ha och vem vill hon egentligen vara?
Boken imponerade inte direkt i början, men framåt slutet var jag fullkomligt uppslukad! I helhet en väldigt bra bok.

Utvärdering av april:
Tja... vad hände? 3 böcker är inte alls tillräckligt för att göra mig nöjd. Men sista halvan av månaden blev något av en lässvacka och jag var fast i en och samma bok hela den tiden (som inte blev utläst förrän i maj). Boken var inte dålig - det var jag som inte hade lässuget. Nåja.
Ingen bok var heller en tydlig favorit eller självklart för månadens bok. Men alla var väldigt bra!

Inför maj...
Ett antal böcker jag räknat med att hinna läsa i april hamnar nu i maj-högen. Jag ska läsa Underbara helvete av Jamie McGuire först, sedan väntar antagligen Rebellhjärta av Moira Young. Vill dessutom avsluta Percy Jackson-serien och fortsätta i The mortal instruments om tiden finns... 
Maj kommer dock bli en smått kaotisk skolmånad, så vi får se vad som hinns med.

Alla böcker i april 2013:
Berättelser från Engelsfors av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren, m.fl
Unravel me av Tahereh Mafi
Safirblå av Kerstin Gier

Kommentarer
Postat av: Malin

Många verkar ha åkt på lässvacke-sjukan i april, du är långt ifrån ensam om att inte ha läst så många böcker!

2013-05-04 @ 18:10:14
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0