Sammanfattning: September 2013

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1892

Månadens bok: 
Cinder av Marissa Meyer. 
I framtida Beijing bor Cinder, en cyborg, hos sin styvmoster. Hon är stadens mest kända mekaniker och i samma veva som Prince Kai blir hennes kund förändras hennes liv drastiskt. 
En berättelse som överraskade mig och som fångade mig direkt. Väldigt spännande och svår att lägga ifrån sig! 

Utvärdering av månaden:
Jag är nöjd över mängden läsning, speciellt då det var många bra böcker som lästes! The dream thieves var en god kandidat tll Månadens bok, men den är en uppföljare och petades därför undan av Cinder som är något helt nytt (för mig).

Inför oktober: 
Den här månaden är det lite vad jag är sugen på. Jag försöker blanda böcker på svenska och engelska. Ett säkert kort är iallafall Allegiant av Veronica Roth som kommer ut idag (22 oktober)!

Böcker i september 2013:
Smaragdgrön
Cinder
Avgrundens änglar
Vad min flickvän inte vet
The dream thieves

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0