Kommande filmatiseringar

Igår skrev jag recensioner på två aktuella filmer, så idag fortsätter jag med några som är på gång.
Jag tvivlar på att ni missat någon av dessa trailers, men här de iallafall:


Vampire Academy: Blood sisters - Tja, stilen från trailern känns ju väldigt Mean Girls-aktig, vilket ju inte är så konstigt med tanke på att de två filmerna har samma manusfattare och regissör. Och jag tror en komisk high-school twist kan funka - så länge det inte tar över helt, utan blandas snyggt med det allvar som faktiskt finns i berättelsen. 


Divergent - Allt ser snyggt och välgjort ut! Tyvärr framkallar trailern inte så mycket känslor hos mig - jag känner mig inte extra längtansfull efter att ha sett den, så att säga. Men jag har höga förhoppningar och ser verkligen mycket fram emot filmen!


The book thief - Här har vi en bok som stått i min bokhylla i flera år, men som fortfarande är oläst. Jag har såklart hört alla lovord och alltid varit nyfiken, men dess höga sidantal hållig mig borta. 
Men utifrån trailern ser filmen ut att bli riktigt, riktigt bra! Jag är definitivt mer sugen på att läsa boken efter att ha sett den.

Ja, det var alltså dessa tre jag tänkte dela med mig av samt uttrycka lite åsikter om. Värt att nämna är ju även att filminspelningen av finfina boken The fault in our stars har börjat! Väldigt trevliga nyheter. Förhoppningsvis får vi även se en trailer till den snart? En för filmadaptionen av The maze runner efterfrågas också.

Ser ni fram emot dessa? Eller är det någon annan filmatisering ni längtar efter?
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ser jätte mycket fram emot alla dessa filmateriseringar. Lite synd dock att det verkar som att Vampire Academy kommer att ha premiär den 1 juni här i Sverige. Vilket jag är väldigt irriterad över :(

Du ska inte låta dig avskräckas från att läsa Boktjuven på grund utav det höga sidantalet. När man väl läser går det jätte snabbt, då bokens kapitel är ganska korta, texten är ganska stor och vissa sidor består bara utav några teckningar. Så det går snabbt ska du se :)

2013-09-08 @ 16:58:12
URL: http://bokmalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0