Tävlingsdags!

Det råkar vara så att jag av misstag har fått hem dubbla recensionsexemplar av samma bok. Bonnier Carlsen var dock snälla och lät mig lotta ut en utav dem. Så en tävling blir det och detta är boken ni kan vinna denna gång:

Rubinröd av Kerstin Gier
Romeo & Julia. Bella & Edward. Och nu Gideon & Gwendolyn - förbjuden, förförisk och oemotståndlig kärlek!
Ibland är det jobbigt att leva med en familj som har många hemligheter. Det tycker iallafall 16-åriga Gwendylon, ända tills hon plötsligt får befinner sig i London i en helt annan tid. Det visar sig nämligen att den allra största hemligheten i familjen är Gwendolyn själv!
Hon blir indragen i ett spel på liv och död, större än hon någonsin kunnat ana, med förräderi, hemliga ordenssällskap och tidlös kärlek.

Uppdatering: Läs min recension av boken här :)

Låter den spännande? Då ska du skriva en kommentar till detta inlägg med följande innehåll:

1. Namn. Skriv gärna ditt förnamn + första bokstaven i efternamnet (ex: Amelie L) för att underlätta för mig när jag ska hålla isär er vid lottdragningen sen. 
2. Mejladress, så att jag kan kontakta dig om du vinner. Skriv detta i det kommentarsfält som är märkt just e-postadress så ser bara jag den. 
3. Svar på frågan: "Vilken var den bästa boken du läste under sommaren?" och en motivering (hur kort eller lång som helst) om varför du gillade den. Detta påverkar inte vinstchansen, det är endast kul för mig att läsa lite boktips :)

Och så några korta regler:
- Du måste ha en postadress i Sverige. Om du bor utomlands men har en släkting/vän här som kan skicka vidare boken så går det såklart bra.
- Du får bara anmäla dig en gång.

Sprid gärna tävlingen vidare om ni vill, men inte heller detta är ett måste för att delta. Alla har lika stor chans att vinna! Du kan anmäla dig ända fram till 18.00 söndagen den 16 september. Vinnaren avslöjas samma kväll eller eventuellt dagen efter.
Håll era inkorgar under uppsikt på söndagen och måndagen, för om vinnaren inte svarar med adress inom en vecka så tvingas jag tyvärr dra en ny...

TÄVLING AVSLUTAD!

Lycka till! :)
 
Det finns en liten sak jag vill påpeka: Boken är ett recensionsexemplar och har därför just ordet "Recensionsexemplar" tryckt över sidorna uppe på boken. (Se bilden till höger - klicka för att göra den större.) Ingen stor grej, men jag känner mig skyldig att nämna det så att ingen känner sig lurad :)

Uppdatering: Fick en kommentar om att ni inte alls kunde klicka och se större version av bilden ovan och så var det ju! Nu ska problemet vara åtgärdat :) (Om inte, säg gärna till.)
 

Kommentarer
Postat av: Bella Z

Åh jag vill gärna vara med! :D den absolut bästa boken jag läste i sommras var helt klart Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. En sån otroligt viktig bok med så himla mycket humor. Så himla bäst helt enkelt! :D

2012-09-04 @ 22:14:22
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej! Den bästa boken jag läste i sommar var HP 7 vilket inte är ett boktips för dig men ändå. Boken är så underbar,magisk,perfekt,sorglig,och avslutande. Den är bara OMG FREAKING AWESOME -aktig och jag har bara läst en lika bra bok!

2012-09-04 @ 22:14:46
Postat av: Man

Vilken var den bästa boken du läste under sommaren? För mig är det simpelt - nämligen The Ghost's Child av Sonya Hartnett. Hon lyckades sätta ord, eller åtminstone försökte i den mån det är möjligt, på det obeskrivliga tillstånd man befinner sig i när man är så lycklig att man vill dö och så olycklig att man krossas inombords. Jag vet inte hur jag ska prisa boken - den var bara helt fantastisk!

2012-09-05 @ 00:53:18
URL: http://bokskadad.blogg.se
Postat av: Magdalena Frid

Hej :-) Är jättegärna med och tävla om boken. Favoritbok i sommar... Hmm svårt eftersom jag läste så många bra böcker men det lutar åt Eld faktiskt. Älskade den nästan mer än cirkeln och längtar efter del tre nu! Tack för en bra blogg och tävling:-)

2012-09-05 @ 07:17:58
Postat av: Elina P

Ja, på frågan skulle jag nog svara att Sanne Näslings "Kapitulera omedelbart eller dö" allra, allra mest om jag bara kan välja en. Augustis böcker verkar bokbloggare vara oense om huruvida det är sommarböcker eller inte (för jag gillade "Hypnotisören riiiktigt mycket av augustiböckerna!).

2012-09-05 @ 07:21:51
URL: http://ielinashylla.wordpress.com
Postat av: Ellie G

Är med! Hmm bästa boken.. Måste vara (omläsning haha) Himlen börjar här som är en av mina alltime favorites, ååh den är så gullig och sorglig på samma gång :)

2012-09-05 @ 07:52:10
Postat av: Lisa

Jag är gärna med! :D Den bästa boken jag läste i sommar var Out of Sight, Out of Time av Ally Carter. Den var helt otrolig och allt man kan önska sig från en bok. Från karaktärerna och handling och till nu-känner-jag-att-tårarna-börjar-komma-faktor! Gallagher Girls är en serie jag kommer läsa om många gånger!! (:

2012-09-05 @ 07:53:55
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Julia Ogne

Jag är gärna med ^^

Den bästa boken jag läste i somras var the fault in our stars av John Green. Alla hade sagt att den var jätte bra, och jag kände likadant efter att ha läst den. Den var jätte bra skriven och mysig och kärleken var inte som "vanliga" ungdomsböcker brukar va, tycker jag personligen. Den var bara jätte mysig och jag kunde knappt lägga ifrån mig den!

2012-09-05 @ 08:02:20
Postat av: [Anna] bokraden

Klart man är med men måste påpeka att den lilla bilden inte gick att få större ;P Inte för att jag bryr mig om texten mer nyfiken på att se den! Brukar det vara tryckt så på rec ex?
Favorit böcker i sommar är Sarah Dessen & Jenny Han böckerna som jag har gillat bäst! :)

2012-09-05 @ 08:47:01
URL: http://bokraden.blogspot.se/
Postat av: Sandra K

Jag vill jättegärna vara med! Böcker kan man aldrig få för mycket av!

Bästa boken jag läst i sommar är Catching Fire av Suzanne Collins, jag hann tyvärr inte läsa så många böcker i sommar men den är definitivt den bästa, otroligt spännande, välskriven, utmärkt karaktärsutveckling och en riktigt nagelbitare. Tyvärr inte fullt lika bra som The hunger games men helt klart läsvärd!

2012-09-05 @ 09:43:44
URL: http://anotherlayer.blogg.se
Postat av: Elin B

Åh, kul med tävling!
Bästa boken i sommar, hmm. Jag kan inte välja så tar två olika, "California Dreamers" av Belinda Jones och "One Perfect Summer" av Paige Toon! Perfekt för dem som gillar chic-lit! :) Finns dock inte översatta på svenska, men jag som gillar att läsa engelska böcker tycker inte det spelar så stor roll ;)

2012-09-05 @ 10:56:27
URL: http://fromtherooftop.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Hoppas det är OK att skriva Nilmas Bokhylla? Annars är det Malin H.

Vilken var den bästa boken du läste under sommaren?
- Mitt svar på denna frågan är "Sagan om Ringen", den första boken. Jag trodde att den skulle var riktigt jobbig att ta sig igenom men det visade sig att den inte var det och dessutom hur bra som helst. Sen läste jag den i en liten läsutmaningen med flera andra bokbloggare och det gjorde såklart det hela ännu roligare :)

2012-09-05 @ 11:13:50
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Zozzo

Jag är gärna med!
Den bästa boken jag läste under sommaren måste nog vara The Fault in Our Stars. Den var så otroligt fin och rolig :)
Mail: [email protected]

2012-09-05 @ 13:28:23
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Mimsan

Jag är med!

Den bästa boken jag läste under sommaren var helt klart "Hungerspelen." Behöver man verkligen en motivering till det? Den är bara så fantastisk! Man är ju fast från första sidan! Idén är så hemsk men ändå så underbar på samma gång! :D

2012-09-05 @ 15:23:52
URL: http://www.minbokkista.blogspot.com
Postat av: Lena W

Är gärna med och tävlar om boken. Den verkar bra. Kan absolut säga att den bästa boken under sommaren var Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij. Tyckte att den var helt fenomenalt skriven och mycket mer lättläst än vad jag trott.

2012-09-05 @ 15:50:39
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Lucy Chen

Roligt med tävling! :D
Jag skulle nog säga "Jellicoe Road" av Melina Marchetta. Åh så bra den var. I början förstod jag inte alls varför alla är så lyriska över den här boken, men efter ungefär 150 sidor och en hel del eftertanke så bara... PANG, blev den helt otrolig. Alla karaktärerna, relationerna.... woah.

Sen läste jag City of Ashes som jag också älskade, den lästes dock efter skolstarten, så struntar i att ta med den x)

2012-09-05 @ 16:08:43
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Nella

Är gärna med och tävlar :) Bästa boken jag läst i sommar (om man inte räknar omläsningar) är nog Smitta av Michael Grant. Underbar bok, underbar serie :)

2012-09-05 @ 16:28:16
URL: http://nellasbocker.blogspot.se
Postat av: Nelly

Jag är med!

Bästa boken jag läste under sommaren var Sommaren jag blev vacker för att den fick mig att verkligen leva mig in i boken. Älskade den känslomässiga berg och dalbanan!

2012-09-05 @ 16:45:21
URL: http://nellonsbokblogg.blogspot.com
Postat av: Frida P

Kul med tävling! Jag är gärna med :) Läste ovanligt lite böcker den här sommaren, så det var faktiskt ett ganska lätt val - Graceling av Kristin Cashore. Åh, vad jag tyckte om den boken.

2012-09-05 @ 17:17:25
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Linnea

Jag vill självklart vara med och tävla :)

Den bästa boken jag läste under sommaren var utan tvekan Legend av Marie Lu. Jag gillade den supermycket. Den var verkligen spännande rakt igenom, och jag gillade själva upplägget. Så jag ser väldigt mycket fram emot fortsättningen :)

2012-09-05 @ 17:19:56
URL: http://liijobooks.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag är med :)
Den bästa boken jag läste i sommar var cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den är så bra så perfekt passar alla! Det är en blandning av fantasy, kärlek och äventyr. Typ allt! ;D

Namn: Sanna L
Email: [email protected]

2012-09-05 @ 17:31:08
URL: http://boksanna.blogspot.com
Postat av: Jennifer J

Är gärna med! Bästa boken jag läste i sommar var Incarnate av Jodi Meadows, den var helt enkelt underbar :)

2012-09-05 @ 17:51:05
URL: http://aloveforbooks.blogg.se
Postat av: Clara Johansson

Din fråga är svår, måste jag medge. Det är svårt att välja ut just en bok som har varit en riktigt bra bok och ett nöje att läsa, då jag läser en hel del och fastnar för många böcker. Plus att sommaren är världens tillfälle att läsa! Men om det nu bara ska vara en, då blir det väl "The fault in our stars" av John Green.
Det är en otroligt fantastisk bok med en väldigt vacker berättelse. En berättelse som fastnar, som stannar kvar i ens huvud och som man går och funderar över länge efteråt. Den har några helt fantastiska karaktärer som man verkligen kommer ihåg efteråt, den har riktigt mycket härlig humor, den är otroligt fin men lite sorglig, den är vacker och den är... en bok som, jag själv, inte tycker passar in i någon kategori. Den skapar sig en egen kategori och hamnar på toppen där.

2012-09-05 @ 17:57:21
Postat av: Anna - Boktycke

Jag har också fått en rec-ex men min är inte stämplad. Jaja, inte för att jag klagar men tycker att det är lite konstigt att vissa få stämplade böcker och andra inte.

Läste iaf ut den igår och tycker att den är riktigt bra!

2012-09-05 @ 18:06:32
URL: http://boktycke.se
Postat av: Lovisa H

Den bästa boken jag läste i somras var "Anna and the french kiss". Den var mysig, flörtig och helt underbar!!:D

2012-09-05 @ 18:37:22
Postat av: Lilian

Jag är med!
Den bästa boken jag läste i sommar var Mitt perfekta liv av Sarah Dessen, eftersom att språket var helt underbart, och älskar att läsa sommriga böcker på sommarn ;p

2012-09-05 @ 18:42:31
Postat av: Fanny A

Jag är jättegärna med! Vem vill inte ha en ny bok att läsa? (:
Som svar på din fråga så var det nog Mycket Mer Än Så av Sarah Dessen som blev den bästa boken som jag har läst i sommar. Jag gillar den för att den innehåller vänskap, sommaren och relationer. Sarahs språk är ju också väldigt skickligt, verkligen lättläst och så.

Ha det bra ! (:

2012-09-05 @ 19:06:31
URL: http://fantanizer.blogg.se
Postat av: Mari G

Så roligt med en ny tävling.
Den bästa boken får jag nog säga var: Guldkompassen, för att jag har velat läsa den så länge och hade ganska höga förväntningar på den och den levde verkligen upp till dem. Var dessutom rädd att filmversionen som jag hade sett för nåt år sedan skulle förstöra läsningen, men det gjorde den inte heller.

Mari G
[email protected]

2012-09-05 @ 19:27:08
Postat av: Nathalie T

Jag är gärna med och tävlar. Min bästa läsupplevelse den här sommaren var Pappa långben av Jean Webster. Jag har läst den förut och rekommenderar den varmt.

2012-09-05 @ 19:39:56
Postat av: Hanna

Åh vad kul! Den bästa boken jag har läst i sommar måste vara The Perks of Being a Wallflower. Anledningen är enkel - det är den enda bok under sommaren som verkligen berörde mig.

2012-09-05 @ 20:28:49
URL: http://liberlibri.blogg.se
Postat av: Clara Å

Den bästa bok jag läst i sommar vad Starcrossed Hades. En underbar bok om grekisk mytologi som möter värkliga nuet. Den är romantisk men ändå spännande och helt klart den bästa bok jag läst i sommar... eller den bästa bok jag läst i hela mitt liv tror jag!

2012-09-05 @ 20:30:53
Postat av: Sanna Ö (Wonderfulbooks)

Jag är med och tävlar om boken! :)

Den bästa boken (böckerna) som jag läste i sommar är Harry Potter böckerna och City of Glass (The Mortal Instruments, #3). Alla är grymt bra (behöver jag ens säga något om HP?) och City of Glass är även den en grym bok och fortsättning. Helt underbara karaktärer som verkligen fastnar i ens minne!

2012-09-05 @ 21:49:53
URL: http://wonderfulbooks.blogg.se/
Postat av: Yrsha L

Jag vill vara med och tävla! :D

En av de bästa böckerna jag läste var nog "The Golden Lily" av Richelle Mead. Jag vet att många har kommenterat och säger att det inte händer så mycket i den, men jag tycker att boken i sig är så mysig och jag gillar karaktärerna och världen Richelle Mead har byggt upp! Det behövs inte alltid att det händer en massa i en bok, så länge de är skrivna funkar det.

2012-09-05 @ 22:44:01
URL: http://haveyoureadthisone.com
Postat av: Felicia S

Jag är med och tävlar!

Bästa boken jag läste var nog The Carrie Diaries, den var så lätt, mysig och rolig att läsa. Jag kände igen mig så mycket.
Älskade karaktärerna och miljön, omslaget var inte helt fel det heller!

2012-09-06 @ 07:27:21
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: Julia K

Jag är gärna med och tävlar!

En av de bästa böckerna jag läst i sommar måste vara Hungerflickan av Hillevi Wahl, om när maten blir en tröst för föräldrarnas frånvaro. När jag läste den ville en del av mig bara krama om stackars Irmeli och förklara att allting kommer bli bra. Gillade den starkt! :)

2012-09-06 @ 09:37:31
URL: http://juliiikarlsson.blogg.se
Postat av: Therése / La Bibliothèque

Jag är jättegärna med och tävlar! :)

Den bästa boken jag läste i sommar var Förlorad ängel. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför men den boken höll mig i ett järngrepp av spänning, sorg och lycka - alla känslor som huvudkäraktären upplevde, upplevde jag också. Sällan jag känner så :) Den var så bra att jag var tvungen att lägga en beställning på uppföljaren mitt i natten! :)

2012-09-06 @ 14:17:16
URL: http://labibliotheque.blogg.se
Postat av: Sofia H

Jag är gärna med och tävlar!

Min bästa sommarbok i år var "Swede" av Pauline Wolff - en vilda western-roman om svenskättlingen Jan Anderson i 1800-talets Montana, som försörjer sig som prisjägare och samtidigt blir jagad av tre mordlystna systrar som är ute efter hämnd. Den var välskriven, brutal och spännande. Sedan gillade jag miljöerna och att den var så originell i temat. :)

2012-09-06 @ 15:56:50
URL: http://bokmilaskogen.wordpress.com/
Postat av: Emelie J

Den bästa bok jag läste i sommar var nog Hungerspelen trilogin, har hört så mycket bra om den och den levde upp till förväntningarna och mer än så (fullkomligt älskar dem) :D

2012-09-06 @ 17:15:44
Postat av: Rebecca G

Jag är gärna med! :)

Oj, har läst många bra böcker den här sommaren men måste jag välja en så får det bli The Fault In Our Stars. Tyckte den var oerhört bra och älskade karaktärerna. Älskade även hur bra John Green hade blandat sorgen med glädje.

2012-09-06 @ 19:01:10
URL: http://bokmalen.blogg.se
Postat av: Antonija S

Jag vill gärna vara med! :)

En av de bästa böckerna jag har läst i sommar är Harry Potter and the philosopher's stone, som var helt underbar och The house of night serien som var väldigt bra, spännande och intressant att läsa. Tror dock att du redan har läst de böckerna, så blir inget direkt tips, men men.. Ha det så bra!

2012-09-06 @ 20:44:40
URL: http://www.nattstad.se/antonijas
Postat av: Amanda A

Det var Petrinideckarna tretton. Jag tycker om att läsa dom böckerna för de är så bra beskrivit så man kan se Lund fram för sig. Fast jag aldrig varit där, Lagom spännande är dom också

2012-09-06 @ 22:09:54
Postat av: Ellen S

Hmm...Den bästa boken jag läste i sommar var nog The maze runner av James Dashner inte ett tips till dig eftersom du har läst den men den var väldigt spännande och bra.

2012-09-06 @ 23:32:18
Postat av: Maria Lindén

Jag är gärna med och tävla om denna bok, har velat läsa den sen jag läste om den första gången! En av de bästa böcker jag läst i sommar var Filmberätterskan av Hernan River Leteller. Boken var inte på speciellt många sidor men på en gång sögs jag in i historien och berördes av den lilla filmberätterskan och hennes familjs historia.

2012-09-07 @ 07:27:16
URL: http://miaskulturhorna.blogg.se
Postat av: Miranda D

Jag är med! :)

Den bästa boken jag läste i sommar var boken "Resten får du ta reda på själv". Jag gillar den boken för att den har en annorlunda och cool handling och var så var den spännande.

2012-09-07 @ 15:40:07
Postat av: Beate G

Hallåhallå! Jag vill jättegärna vara med i denna tävling :) Det bästa boktipset jag har är nog Trylle-trilogin av Amanda Hocking. Den började lite osäkert för mig, men efter den sista boken var jag helt förälskad i alltihop! Och det är alltid kul att bli överraskad ;) Tre jättefina, roliga, intressanta, spännande och romantiska böcker!

2012-09-07 @ 17:48:00
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Mowa

Jag är med!
Den bästa boken jag läste i sommar var Hungerspelen. Älskar verkligen den boken.
Min mail: [email protected]

2012-09-07 @ 20:48:42
URL: http://mowa99.blogspot.com
Postat av: Naba S.

Den bästa boken jag läste i sommar var nog.....du glömdde säga hej då eftersom den var så somrig och gullig :D

2012-09-08 @ 10:36:31
URL: http://booksarelives.wordpress.com
Postat av: Kajsa N

Bästa boken som jag läste i somras var Kråkflickan av Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist. Spännande första del i trilogin om Victoria Bergman. Rekommenderas!

2012-09-09 @ 14:08:26
URL: http://kajsasbokblogg.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åh vad kul med en tävling!Jag är med! :D

Den bästa boken jag läste i sommar var utan tvekan Anna and the french kiss. Jag älskade karaktären Anna och när jag läste boken blev jag helt kär i staden Paris. <3

2012-09-09 @ 19:52:08
URL: http://boklisa.blogspot.com
Postat av: Emelie SF

Den bästa boken jag läste i sommar var Wither, den boken fångade mig från första till sista sidan och jag kunde verkligen inte sluta läsa eller tänka på den när den var slut.

2012-09-09 @ 20:07:21
Postat av: Vynne

Jag vill gärna vara med och tävla!:D Den bästa boken jag läst i sommar är nog Eld, vem kan inte tycka om den liksom? Så himla spännande!

2012-09-09 @ 21:09:41
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: veronica J

ÅÅH jag vill absolut vara med! Jag håller nog med många andra om att "the fault in our stars" var min favoritbok i sommar, så himla bra skrivet om något som är så svårt.

2012-09-12 @ 23:00:13
URL: http://www.vettansbocker.blogg.se
Postat av: Madeleine S.

Är med super gärna!
Bästa boken jag har läst i sommar? Det vet jag redan svaret på och svaret på den frågan är boken ´The Golden Lily´ av Richelle Mead, den berömda författaren till Vampire Academy.
Såklart gillade jag första delen då den hära är andra. De är alla så underbara och realistiska så mycket att det inte knappt det är sant. Adrian är såklart min favorit, en "bad boy" som utövar ande men som samtidigt dricker men gör konst och han kan få en att skratta när som helst, i vilket tillfälle somhelst. So yeah ;D

2012-09-12 @ 23:32:10
Postat av: Christina Z

Jag är med!
Den bästa boken jag läste under sommaren var Nattpatrullen av Sergej Lukjanenko. En fantasy bok av hög klass enligt mig. Har fastnat lite för ryska författare, haha.
Ser i kommentaren ovan att någon tyckte att The Golden Lily var bra. Jag kan bara hålla med! Läste den sista veckan under sommaren och den var helt grym!

2012-09-13 @ 21:41:50
Postat av: Johanna K

Jag är med :)
Den bästa boken jag läste i somras var helt klart Unearthly. Den har en fantastisk handling, fantastiska personer och den är helt enkelt bara sjukt bra :)

2012-09-13 @ 22:19:15
URL: http://boktjejerna.devote.se
Postat av: Rebecca A

Jag är med! :)
Den bästa boken jag läst i somras är Bläckhjärta, eftersom jag älskar fantasy böcker och var på en resa undertiden jag läste denna boken. Så när jag tänker på den boken kopplar jag den direkt till min fantastiska sommar ;)

2012-09-14 @ 12:51:16
Postat av: Charlotta L

Hej! Vad kul med en tävling, jag är gärna med!
Min bästa bok i sommar var helt klart "City of glass" av Cassandra Clare. Blev så inne i boken, och så var det ett så bra slut på serien (tredje boken i The Mortal Instrument)

2012-09-14 @ 21:30:21
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie's Bokblogg

Nä nu kan jag inte hålla mig längre, för många hyllar den här boken, så vill också läsa den =)

Bästa boken i sommar:
Hmm klurigt, tror det nog var City of Fallen Angels, finns inget bättre än att komma tillbaka till karaktärer och en serie man älskar =)

2012-09-14 @ 22:01:51
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
Postat av: Caroline W

Jag vill vara med och tävla. Den bästa boken jag läste i sommar, och som är min absoluta favoribok, är Fördjupande studier i katastroffysik. Språket är så superdupervackert och jag gillar att mysteriet byggs upp i handlingen, det är först i den sista delen som man det kommer igång på riktigt, men jag gillar verkligen ela boken.

2012-09-15 @ 09:51:08
URL: http://wordsbycaroline.blogg.se
Postat av: Lucy Chen

Har nu skrivit om tävlingen :)

http://bokrygg.blogg.se/2012/september/tavlingar-tavlingar-och-aterigen-tavlingar.html

Svar: Tack! :)
Amelie

2012-09-15 @ 10:25:58
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Malin

En bok som många verkar ha läst men som jag missat totalt, så jag vill vara med!
Sommarens bästa bok (och även den mest skrämmande) var nog Stephen Kings "Under kupolen".
Han rör verkligen runt på vad man trodde människor var kapabla till och inte, och även vad som händer med människor i krisartade situationer.
Fantastiskt rent utsagt!

2012-09-15 @ 11:36:56
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se
Postat av: Alekzandra K

Hej, jag är gärna med i utlottningen!

Den bästa boken jag läst i sommar är "Fördjupade studier i katastroffysik" av Marisha Pessl. Gud, vet knappt var jag ska börja. Skrev precis lite om den på min blogg, men kan säga att WOW! Storyn är hela tiden spännande och blir aldrig förutsägbar. Innehållsförteckningen är fantastisk då alla kapiteltitlar har namn av kända litterära verk som dessutom speglar handlingen i vardera kapitel. Och som avslutning har hon en "sluttentamen" där man själv får välja svarsalternativ på hur historian ska sluta. Låter det inte fantastiskt? Den är så skicklig och genomtänkt och ja, bland det bästa jag läst, någonsin! Om du inte ännu läst den är det ett bra tips :)

2012-09-15 @ 16:46:59
URL: http://rouletterusse.blogg.se
Postat av: Alva

Alva Andersson
[email protected]

Bästa bok: the perks of being a wallflower. Stephen chboskys första roman. Otroligt vacker, fin, sorglig och klockren. Allt på en gång. Gråt och skratt om vartannat. <3

2012-09-15 @ 20:49:53
URL: http://ingetlivutanbocker.blogg.se
Postat av: Elin G

Valet av sommarens bästa bok är riktigt svårt! Jag velar mellan Leksakskriget av William P Kennedy som jag har läst flera gånger, och Nathan's Run av John Gilstrap som jag läste för första gången. Båda är riktigt bra :)

2012-09-15 @ 21:02:42
Postat av: Maria L

Den bästa boken jag läste i somras var förmodligen "Harry Potter and the Philosopher's Stone" som jag läste om för första gången på 12 (!) år. På något sätt är det lätt att glömma bort hur bra den faktiskt är samtidigt som det är självklart. Lätt att ta förgivet på något sätt. Så bra att hjärtat började dunka lite fortare som det gör av bra böcker.

Men om du vill ha tips på böcker du (kanske) inte läst så var mina favoriter bland nyläsningarna Nina LaCours "Hold Still" (fin och sorglig på ett bra sätt om att gå vidare efter att ha förlorat sin bästa vän) och Stephanie Perkins "Lola and the Boy Next Door" som det är omöjligt att inte bli förälskad i. (Trots att man egentligen föredrar mystiska killar som har svårt att kommunicera. :))

2012-09-16 @ 01:14:48
URL: http://ungavuxna.blogspot.se/
Postat av: Sandra

Jag skulle också gärna läsa Rubinröd =)

Jag har läst så många bra böcker i sommras bland annat the mortal instruments 1-4 men jag skulle nog ändå välja Graceling av kristin cashore eftersom jag läste när jag satt på tåget och den var så bra så tågresan kändes som den inte tog någon tid alls =)

2012-09-16 @ 10:14:38
Postat av: Maja L

Bästa boken i sommar var nog Ful av Scott Werterfeld. Den har allt som en bra bok behöver, spänning, en värld som inte är våran och lite kärlek :)

2012-09-16 @ 10:16:13
Postat av: Karro

Hej Amelie! :)
Måste ju försöka ^^
Bästa boken måste vara "The Goddess Test" av Aimée Carter - jag läser redan om den för andra gången!

2012-09-16 @ 12:35:50
Postat av: Sara N - en bokblogg

Jag har läst Divergent och Insurgent av Veronica Roth i sommar och de måste vara de bästa jag läst på länge! :)

2012-09-16 @ 13:28:35
URL: http://uggsdotter.blogg.se/
Postat av: Carolina E

Den bästa boken som jag läste i sommar var "Extremt högt och otroligt nära" Jag vet, extremt efter alla andra men bättre sent än aldrig..! :)

2012-09-16 @ 17:50:55
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Evelina L

Tjo! Är gärna med och tävlar såhär i slutminutrarna.

Bästa boken jag läst i sommar är absolut The Maze Runner av James Dashner. Även om den har något år på nacken så fick jag inte upp ögonen för den serien förrän i våras. :)

2012-09-16 @ 17:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0