7 böcker jag vill ha just nu

Om cirkus två veckor så fyller jag 18 år. För första gången i mitt liv tänker jag önska mig endast pengar i present. För det första (orelevant för bloggen egentligen) så har jag ett akut behov av att uppdatera lite i min garderob, men för det andra så känns det just nu skönt att bara kunna ha en extra summa med pengar som man kan köpa vad man vill med.

Ja, ni vet ju egentligen fördelarna med att önska sig pengar, för - i motsats till mig - så har ni antagligen gjort det en eller flera gånger förut.
Poängen med detta svammel är då att jag inte kommer att göra en önskelista, som vanligt. Utan ni får en lista på sju böcker som jag suktar efter för tillfället.



Every Day av David Levithan - En bok som verkar väldigt speciell och som jag hört mycket gott om! Den har ju nyligen släppts på svenska och är därför omtalad även här.
Legend av Marie Lu - Jag vet inte varför jag inte äger den här boken ännu, faktiskt. Har velat ha den ända sedan den släpptes. Just nu är jag väldigt sugen på en action-packad dystopi, så ja tack till Legend!
Under the never sky av Veronica Rossi - Verkar ha ett coolt koncept och jag har läst många positiva recensioner!



Unravel me av Tahereh Mafi - Uppföljaren till Shatter me (Rör mig inte!). Och ja... det är ju just därför jag vill ha den. Är nyfiken på vad Warner kommer att göra härnäst efter att ha läst mellanboken Destroy me.
The selection av Kiera Cass - Jag är nyfiken på upplägget med en tv-show där prinsen ska välja sin brud i en framtida dystopivärld.
The archived av Victoria Schwab - Den enda nysläppta boken (förutom Unravel me) som finns med på listan. Vet lite om den, men att människor hålls arkiverade istället för böcker låter som en superhäftig idé!
Across the universe av Beth Revis - Jag känner det är dags att börja läsa lite riktig science fiction nu. Och med riktig menar jag som utspelar sig i rymden.
 

Ja, det var dem! Men det är alltså de jag vill ha just nu, i skrivande stund. Jag lär nog ändra lite på listan, men tanken är att jag ska göra en större bokbeställning när jag fyllt år (pepp!).
Värd att nämna är även Requiem av Lauren Oliver, men den släpps ungefär en vecka efter min födelsedag, så därför fick den inte vara med på den "officiella listan", även om jag antagligen lär klicka med den i samma beställning...

Vilka böcker suktar ni mest efter just nu?

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Miriam - Schitzo-Cookie

Bra lista, vill läsa alla på den med!

Förutom The archived som jag inte hade hört talas om... men lät iför sig intressant! =)

"Jag, En" beställde jag nyligen ^^

2013-02-12 @ 23:24:53
URL: http://schitzo-cookie.blogspot.com/
Postat av: Kim

"The Indigo Spell" av Richelle Mead, som jag bestllde från Adlibris idag. :D

2013-02-12 @ 23:34:35
Postat av: Elise

Just nu vill jag verkligen ha The Indigo Spell som kom ut idag och Clockwork Angel som kommer ut i mars. Sen vill jag ju självklart ha City of Heavenly Fire... Men den kommer inte år förrän om typ 2 år.. (:

2013-02-13 @ 00:09:18
URL: http://iheartmybooks.devote.se
Postat av: Gabriella

Den sista såg spännande ut. Kanske vore något att klicka hem :)

2013-02-13 @ 09:55:12
URL: http://www.ponkissons.blogg.se
Postat av: Lisa

Just nu skulle jag helst vilja äga Prodigy, The Indigo Spell, Unspoken, Life of Pi, Feedback, Soulless och Beautiful Chaos! Mest suktar jag efter den sistnämnda då Beautiful Darkness var riktigt bra! :D

2013-02-13 @ 10:35:05
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Petra

Jag vill ha Requiem! Jag är så nervös över hur det kommer sluta och jag längtar jättemycket. :)
Jag vill även ha Sever, The Indigo Spell och Clockwork Princess. :)

2013-02-13 @ 10:54:05
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Ylva

Jag håller på med Jag, En av Levithan nu och den är helt fantastisk så den måste du läsa!

Svar: Kul att höra! :)
Amelie

2013-02-13 @ 12:37:30
URL: http://ylvarosen.blogspot.se
Postat av: Beate

Jag är också intresserad av Under the Never sky och Across the Universe! Däremot har jag problem eftersom jag hela tiden blandar ihop dem :P

Jag skulle gärna vilja att The Darkest Minds, Poison Study, Boundless, Romeo Redeemed samt Rubinröd skulle bli transfererade till min dörr :)

2013-02-13 @ 12:57:44
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Ebba

Åh, Across the universe är helt underbar! Älskar den boken! :D

Svar: Vad roligt att du gillar den! Vill så gärna läsa den :)
Amelie

2013-02-13 @ 19:59:18
URL: http://iceandfire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0