Tio stationer

Titel: Tio stationer                              Författare: Jenny Valentine
Serie: -                                              Sidor: 61
Bokförlag: Atrium förlag                    Utgivning: September 2012

Lucas och hans syster Mercy vill väl när de tar med lillebror Jed och glömske farfar Norman ut för en heldag i London. De ska ju bara åka tio stationer med tunnelbanan - vad skulle egentligen kunna hända?


I den här väldigt korta boken så får vi återse familjen Swain som vi lärde känna i Hitta Violet Park. Ni som läst den (vilket jag rekommenderar att ni gör innan ni kör på Tio stationer) vet ju att de människorna är aningen... speciella. Jag gillade verkligen dem och berättelsen, och förväntade mig att jag skulle få något lika knasigt och charmigt här med.
 
Tyvärr så blev jag besviken på den här boken. Den inleds bra, omän kanske lite för långsamt - för sedan händer nämligen ingenting. Den är slut innan den hinner börja och Valentine avslutar hastigt och som om "allt löst sig efter många komplikationer". Men vilka komplikationer? Som sagt: Det var inte direkt någonting som hann hända.

Visst, det är bara 60 sidor, men då Valentine lyckades få in väldigt mycket på endast 200 sidor i Hitta Violet Park, så trodde jag att hon även skulle lyckas med det här. 
Tio stationer är ingen dålig bok. Den är helt okej och har fortfarande hennes speciella berättarstil. Men det känns som att hon byggde upp för ett litet äventyr som sedan aldrig fick starta. Nja, jag är besviken.


Bokens första mening: "'Mamma kommer att döda dig, Lucas Swain.'"

Kommentarer
Postat av: Alva

Synd, jag gillade verkligen hitta violet park. :)

2013-01-31 @ 12:39:04
URL: http://www.photosandfantasy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0