Sammanfattning: Juni 2013

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor: 1340

Månadens bok: 
Jelllicoe Road av Melina Marchetta.
17-åriga Taylor Markham övergavs av sin mamma på Jellicoe Road när hon var elva. Nu bor hon på boarding school och har sitt liv där, men hennes förflutna är på väg ikapp henne...
En otroligt vacker och fängslande bok som väver ihop två paralella berättelser; Taylor Markham's och den om en grupp tonåringar vars öden vi bit för bit får ta del av. 

Utvärdering av juni:
Väldigt bra och varierad läsning i juni. Lite för lite, kanske, men jag är ändå nöjd. 

Inför juli...
Än en gång är vi långt in i månaden när jag skriver detta. Hittills går läsningen lite sisådär, men jag planerar att blanda  somriga berättelser med action-packade böcker för att få en bra blandning - och för att inte tappa lässuget (som händer lite för ofta under sommarlovet).

Lästa böcker i juni 2013:
The last olympian av Rick Riordan
The great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
Jellicoe Road av Melina Marchetta
Blunda och hoppa av Sarah Dessen


Kommentarer
Postat av: S A N N A

Har du läst "Du glömde att säga hej då"? Och isåfall vad tyckte du om den?:)

2013-07-19 @ 19:14:11
URL: http://bokbruden.blogspot.com
Postat av: Anna

Svar: Yay :D Blev jätteglad när jag fick hem boken och den är suuperfiiin :D

Vad synd att du inte lyckats hitta The Curious incident... på secondhand i fint skick... På engelska är det också alltid svårare att hitta dem tycker jag. Jag ska läsa den någon gång när jag får tid :D

2013-07-28 @ 17:58:45
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Anna

Svar(igen): Synd att Läs-A-Lot inte riktigt funkade för dig och att du inte fick läst För evigt... Dock hoppas jag att du lyckas ta tag i den snart för det är så skönt att avsluta serier :)

2013-07-28 @ 18:01:36
URL: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0