Sammanfattning: Juli 2013 + Augusti 2013

Juli 2013

Antal lästa böcker:
2
Antal lästa sidor:
812

Månadens bok:
Eleanor & Park av Rainbow Rowell.
Året är 1986. Eleanor och Park är väldigt olika och ingen av dem tror att deras relation någonsin ska utvecklas till något mer än att sitta i tystnad bredvid varandra på skolbussen. Men snart börjar de prata och en väldigt stark relation växer snart fram.
En väldigt annorlunda kärlekshistoria som må verka sockersöt till ytan men som har sina mörkare sidor. Väldigt bra!

Utvärdering av månadens läsning: 
Tja, månaden juli var som en enda stor lässvacka för mig. Det är knasigt det där att jag - i motsats till andra  tycks det som - läser mindre när jag har mer ledig tid. Nej, jag är inte riktigt nöjd med två böcker på en månad...

Böcker i juni 2013: 
Eleanor & Park
Den femte vågen


Augusti 2013

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor:
1442

Månadens bok:
Fjärde riket av Maria Nygren.
Blenda är trött på att vara osynlig och på hur de populära lyckas styra och ställa i skolan. Tillsammans med LSD och Penny studerar hon Hitlers väg till makten, och med hjälp av den tyske ledarens idéer formar de tre tjejerna en plan för hur de ska ta över skolan.
En tankeväckande och intressant bok som är en annorlunda tappning på status i högstadiemiljö.

Utvärdering av månadens läsning:
Hyfsad mängd läsning och hyfsat bra läsning. "Hyfsad" är ett bra ord för läsmånaden i allmänt. Men jag är nöjd!

Inför September:
Jag har ett antal engelska böcker i bokhyllan som lockar rejält just nu. Jag ska försöka blanda dem med recensionsexemplar och andra svenska böcker som det är dags att bocka av från "att-läsa"-listan.
Och förresten: Bokmässa i slutet av månaden!

Böcker i augusti 2013:
Sommar för evigt
Legend
Fjärde riket
Entwined 

Kommentarer
Postat av: Elina

Jag vill läsa Legend så himla gärna!

2013-09-09 @ 08:57:51
URL: http://marklarsbooks.blogg.se
Postat av: E

Tycker Fjärde riket verkar bra...får ta och läsa den!

2013-09-11 @ 10:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0