Sammanfattning: Januari 2013

Antal böcker:

Antal sidor:
1744

Månadens bok (ej omläsning):
Beautiful creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl.
Ethan Wate's liv förändras helt när Lena Duchannes flyttar till in i stan. Hon är annorlunda och han känner sig genast dragen till henne, trots att resten av stadens invånare är helt emot Lena och hennes familj. Men Ethan märker snart att ett dåligt rykte inte är det enda mystiska med Lena...
En riktigt bra bok som har en intressant och egen twist på de element man ofta finner hos liknande böcker. 


Utvärdering av Januari: 
Det fanns inte så mycket att välja mellan när jag skulle utse månadens bok, då bara två av januari-böckerna inte var omläsningar. Men Beautiful creatures var klart bättre än Blodsmagi, så det var ett rättvist val. Dessutom så var det otroligt kul att läsa om Divergent
Sen att det bara blev fyra böcker under månaden är väl inte det bästa, men med tanke på att jag hade en lässvacka under mitten av januari så är jag ändå nöjd. 

Inför februari:
Jag har fortfarande massvis av titlar som jag vill hinna med inom de kommande två månaderna eller så. Förhoppningsvis så hinner jag några av dem nu i februari. Bland annat så kommer jag att prioritera Insurgent av Veronica Roth och Pandemonium av Lauren Oliver.

Alla böcker i januari 2013:
Blodsmagi av Tessa Gratton
Divergent av Veronica Roth (omläsning)
Den femte systern av Mårten Sandén (omläsning för bokcirkel)
Beautiful creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl
 
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Carro

Gillade också Beautiful Creatures! Håller med om att den kändes annorlunda, trots att mycket är samma. Om du förstår vad jag menar ;)

2013-02-02 @ 16:20:58
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

Jag håller just på att läsa Beautiful creatures och än så länge gillar jag den!

Har också läst blodmagi som jag tyvärr blev besviken på..

2013-02-02 @ 16:30:23
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0