Sammanfattning: Februari 2013

Antal böcker: 5
Antal sidor: 1242

Månadens bok:
The raven boys av Maggie Stiefvater.
Detta är den första boken i en serie och vi får här möta Blue, som kommer från en famlilj med spåkvinnor. Hon har hela livet fått höra hur hon kommer att döda den första hon kysser. En kväll berättas det för henne att en pojke vid namn Gansey kommer att dö inom ett år - och Blue är antingen hans sanna kärlek, eller hans mördare. Det dröjer inte länge innan hon träffar pojkgänget som består av Adam, Noah, Ronan och såklart; Gansey.
En annorlunda berättelse som verkligen har en unik känsla över sig. Den var både förundrande och spännande.
 

Utvärdering av februari: 
Hård konkurrans för titeln Månadens bok denna gång. A monster calls av Patrick Ness övervägdes, för den var verkligen otroligt fin. Även utöver det så var det en väldigt bra läsmånad. En bok till hade jag väl hoppats på, men jag ska inte klaga. Kvalitet före kvantitet.

Inför mars...
Jag har fortfarande som ett lässchema över böcker jag vill hinna med. Insurgent av Veronica Roth blir nog först på tur. Jag har även beställt hem Requiem av Lauren Oliver, så den lär jag börja med ganska exakt så fort den anländer. Sedan ska jag givetvis läsa om The host av Stephenie Meyer. Det är nästan fyra år nu sen jag läste den. Jag älskade den då och har längtat efter denna omläsning. Filmatiseringen dyker ju upp i slutet av mars, så nu är det dags!

Alla böcker i februari 2013:
En sekund i taget av Sofia Nordin
Pandemonium av Lauren Oliver
A monster calls av Patrick Ness
The raven boys av Maggie Stiefvater
Annabel av Lauren Oliver

Kommentarer
Postat av: Carro

Åh jag har fortfarande Pandemonium stående oläst i bokhyllan! LÄste så många ungdomsböcker/dystopier på en gång ett tag där så tröttnade lite men nu snart så måste det vara den bokens tur! :P

2013-03-02 @ 10:06:47
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Lena

En sekund i taget verkar många tycka om!

2013-03-02 @ 11:14:12
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Madeleine K

Måste också ta och läsa om The Host lagom till filmen :)

2013-03-02 @ 19:29:44
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0