Sammanfattning: November 2011

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1612
Genomsnittligt betyg på läsningen: 7.4


Månadens bok:
Graceling av Kristin Cashore.
En otroligt bra och spännande bok om en värld där vissa föds med två olikfärgade
ögon, så kallade Gracelings. De är alla extremt bra på något speciellt.
Katsa's Grace är dödande vilket gör att hon är både fruktad och eftertraktad. Men när
hon en dag stöter på Prins Po så börjar äventyret...

Mitt betyg: 10/10

Älskar - Hatar av Jenny Downham är en stark tvåa denna månad!

Sämsta boken: Får bli Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson. Inte för att den var dålig, för den var helt okej. Men tyvärr så var den inte lika bra som jag hoppats och det blev lite för mycket för mig ibland.
Alla böcker i November 2011: Älskar - Hatar, Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag, Graceling, Tänk om det där är jag, Blodets röst (länk kommer så fort recension finns tillgänglig.)


Jag är nöjd med läsningen den här månaden. Antalet böcker, 5, är min standard-siffra när det kommer till hur många böcker jag lyckas klämma in på en månad. Men det som jag är mest nöjd med är att jag har läst böcker som alla är ganska olika varandra. En lite djupare tonårsbok, två lite mer roliga och lätta ungdomsböcker, en klassisk fantasy bok i en annan värld och även lite spänning med varulvar på Gotland. Härlig blandning, tycker jag!
Målet till December blir att bara läsa på. 4 böcker måste hinnas med för att jag ska nå mitt mål för 2011 som ligger på 50 böcker. Men det blir ingen match, eller hur? Bara att läsa på! Dessutom brukar jag läsa lite extra i just December månad, som en liten slutspurt innan det nya året.

Har ni läst något bra i November?

/Amelie



Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag har läst om några Vampire Academy böcker, de är så bra !!

2011-12-03 @ 17:45:54
URL: http://fantanizer.blogg.se/
Postat av: Malin

Läst om Hungerspelen för 5:te gången och så Hungerspelen på engelska! (Hehe, ganska beroende av Hungerspelen).

2011-12-03 @ 21:49:20
URL: http://bokmalensblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag har beställt Graceling nu blir jag bara mer nyfiken på att läsa den när jag ser hur höga poäng den fått av dig :D

2011-12-04 @ 21:29:51
URL: http://pocketworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0