Sammanfattning: December 2012

Innan jag börjar med själva läs-sammanfattningen så vill jag bara passa på att tacka så himla mycket för den fina responsen jag fick angående den Book haul jag gjorde nyligen. Det var väldigt värmande och betydde mycket. Verkligen.


Antal lästa böcker: 10
Antal lästa sidor: 
2224

Månadens bok:
The perks of being a wallflower av Stehpen Chbosky.
Charlie ska börja första året på High School och är nervös. Men även om han skaffar sig nya vänner väldigt snart så får han ändå uppmuntran om att "delta" mer. Och i bakgrunden så finns där ett mörker inom Charlie som ständigt gör sig påmint.
En otroligt fin, speciell, förundrande och bra bok som man läser noggrant för att inte missa ett enda ord. Helt klart värd all den positiva kritik den fått!


Bottennapp/besvikelser:
Jag blev ganska besviken på I am number four av Pittacus Lore. Jag förväntade mig och hoppades på en snabb och actionfylld sci-fi-berättelse. Men trots att den hade en handling med häftigt koncept så föll den ganska platt på många områden.

Utvärdering av december...
10 böcker! Det har nog aldrig hänt förut - nytt månadsrekord! De må ha varit väldigt korta böcker för det mesta, men jag gjorde det iallafall. Och klarade 2012 års Goodreads-challenge. Jag är väldigt glad!

Inför januari...
Ojojoj, jag har så otroligt många böcker jag är sugen på just nu, både nyare tillskott till bokhyllan och äldre. Vill helst kasta mig över alla på en gång! Men en bok som jag med säkerhet vet att jag ska läsa denna månad är Beautiful creatures, då filmatiseringen kommer på bio i februari.

Alla böcker i december 2012:
Hitta Violet Park av Jenny Valentine
The titan's curse av Rick Riordan
Elin under havet av Sofia Malmberg
Som om jag frågat av Johanna Lindbäck (Länken är till min gästrecension på dagensbok.com)
Tio stationer av Jenny Valentine
Chasing brooklyn av Lisa Schroeder
Blink, blink med stjärnan av Ingrid Olsson
I am number four av Pittacus Lore
Önska bort, önska nytt av Ingrid Olsson
The perks of being a wallflower av Stephen Chbosky

Jag måste verkligen bli snabbare med att skriva och publicera bokrecensioner...

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Frida

Chasing Brooklyn... <3 :D

2013-01-02 @ 19:56:16
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Bokälskarinnan

The Perks of Being a Wallflower är jag riktigt sugen på speciellt efter att ha sett filmen:)

2013-01-05 @ 14:59:14
URL: http://bokalskarinnan.blogg.se
Postat av: Elise

Åh, The Perks<3

2013-01-10 @ 20:35:16
Postat av: Elise

Oj, skrev inte in min url... :P

2013-01-10 @ 20:36:06
URL: http://iheartmybooks.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0