Årets bästa 2009

Här kommer min lista på årets bästa, i bokväg, 2009.
Det betyder inte att böckerna kommit ut i år, utan att jag läst
dem detta år.
Det är både serier och enstaka böcker. Inte i ordning.

¤ 
Vargbröder-böckerna (bok 2-5) av Michelle Paver
¤ Twilight-böckerna (bok 1-4) av Stephenie Meyer
¤ Hungerspelstriologin (bok 1-2) av Suzanne Collins
¤ The Host av Stephenie Meyer
¤ Sprickor och honungslim av Linzi Glass
¤ Arvtagaren-böckerna (bok 1-3) av Christopher Paolini

Och självklart var flera av böckerna jag läste riktigt bra, men
dessa vill jag ge en extra "nominering".
Någon kanske undrar varför inte Harry Potter-böckerna finns med
på listan, men de läste jag faktiskt första gången år 2007. Om jag
haft en lista hade de varit högst upp på den listan!

/Amelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0