Filmer ersätter böcker

... Iallafall för stunden.


Jag har blivit lite småsjuk av sprutan mot svininfluencan jag tog igår. Men
inte allvarligt. Har bara ont i huvudet och är allmänt trött och småyr, inget
mer med det.
Men huvudvärk är något man INTE vill ha när man ligger hemma och måste
sysselsätta sig själv. Då kan man ju inte läsa?
Nej, ingen läsning har det tyvärr blivit hittills idag. Istället har jag kollat på
två filmer, en av dem var Harry Potter och Fenixorden. Dock är inte denna
filmatisering den bästa som gjorts av J.K Rowlings fantastiska böcker, enligt
mig. Mina favoriter bland filmerna är nummer fyra, Harry Potter och Den
flammande bägaren
och den nyutkomna Harry Potter och Halvblodsprinsen,
nummer sex i serien. Alla filmer är bra, men de är mina favoriter.
-Vilken/vilka av Harry Potter-filmerna är era favoriter, och vad tycker
ni om dem i allmänt?

Men nu har min huvudvärk, iallafall för tillfället, botats av en värktablett, så
kanske blir det om en stund ett kapitel i Hans majestäts drake, som hittills
är riktigt bra! :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker bäst om femman och trean (av filmerna).

2009-11-13 @ 23:25:23
URL: http://bokmatilda.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Jag gillar inte filmerna efter de tre första för de har ändrat så mkt på karaktärerna från böckerna =( Särskilt dåligt är ju hur Dumbledore framställs. Men jag tycker att de blev bättre i senaste filmen nu =) Filmerna är ju bra, men detta stör mig alltid så mkt...

2009-11-19 @ 14:01:37
URL: http://bpokbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0