Hans majestäts drake


Titel: Hans majestäts drake
Författare: Naomi Novik
Serie: Temeraire, bok 1
Originaltitel: His Majesty's Dragon
Sidor: 325

Kapten Will Laurence's liv förändras helt då hans skepp
besegrar en fransk fregatt och dess värdefulla last, ett
drakägg, hamnar i deras händer.
Draken Temeraire föds och Laurence är nu dess flygare.
Och med sin nya vän skickas han nu på olika äventyr och
uppdrag i den engelska kungens tjänst...

Boken utspelar sig under Napoleonkrigen, och eftersom jag
inte gillar gammaldags böcker så hade jag lite svårt att komma
in i boken. Men jag lägger inte böcker ifrån mig bara sådär, och
boken blev bättre efter ett tag. Men ändå tyckte jag att den var
en aning långtråkig, men framåt slutet blev allt riktigt bra och gav
den pluspoängen som gjorde att den fick en klar 4/5
En bra, spännande och speciell bok som alla fantasy och drakälskare
borde läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0