Min bokstil

Ja, som många kanske har gissat så gillar jag Fantasy väldigt mycket!
Harry Potter, Guldkompassen, Eragon och mycket mer.
Men böcker som Twilight går också hem, jag vill att böcker ska vara unika
och spännande. Därför tycker jag att kärleksböcker kan bli lite långtråkigt ibland,
det är nästan alltid samma sak: "Två bästisar är kära i samma kille och det blir bråk",
"En tönt är kär i skolans populäraste kille/tjej", "Tjejen blir tillsammans med en kille för
att göra den hon verkligen gillar avundsjuk" eller liknande. Det blir så långtråkigt, enligt
mig. Någon som håller med?
En bokstil jag inte gillar är gammaldags böcker. Jag kan helt enkelt inte fångas av sådana
böcker, speciellt inte sådana 'klassiker' som vi får läsa i skolan: Varghunden t ex.
I övrigt kan jag läsa kärleksböcker, fantasy, deckare. Den viktigaste ingrediensen för mig
är spänning av något slag.

Hur är er boktstil?

Kommentarer
Postat av: Snöfrid

Jag håller med dig om romantiken. Fast tycker det kan vara avkopplande att läsa någon sådan ibland ändå, men då ska det vara ungdomsromantik. Den "vuxna" blir så... sliskig :P

Vad det gäller min boksmak annars så är ju fantasy även min favorit. Sen kan jag även läsa sci-fi i viss mån, skräck och en och annan roman eller biografi. Dock undviker jag deckare.

2009-11-10 @ 21:12:52
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: Maria

Fantasy. Halvskräckiga saker. Lite allt möjligt. ;)

2009-11-10 @ 22:47:13
URL: http://www.unt.se/bokbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0