Fatta eld

OBS! Om man inte läst den första boken, Hungerspelen, så bör man inte läsa denna recension. Innehåller information som man nog inte vill veta innan man läst första boken...



Titel: Fatta eld
Författare: Suzanne Collins
Serie: Hungerspelstriologin, del 2
Originaltitel: Catching Fire
Sidor: 319

Katniss trodde att en seger i hungerspelen var en biljett till en framtid
med lycka och frihet. Men hon hade fel.
President Snow kräver äkta kärlek av Katniss och Peeta för att minska
risken till den revolution som startade i samma sekund som Katniss tog
de giftiga bären i sin hand.
Teaterspelet håller på tills nästa Hungerspels lottning,
då det allra mest osannolika inträffar...

Detta är uppföljaren till Hungerspelen, en av de bästa böcker jag läst. Och jag kan
meddela att Fatta eld uppfyller mina förväntningar.
Boken var jättebra! Början gick en aning segt, men sedan var det spänning ända till
slutet, då Suzanne Collins än en gång lyckas avsluta boken på ett sätt som gör att ett
dussintals frågor snurrar i huvudet, däribland: vad kommer hända nu?
Jag rekommenderar den här boken starkt, men man borde läsa första delen, Hungerspelen,
innan.
5/5

Kommentarer
Postat av: Bibliophilia/Andrea

Åh vad sugen jag blir på att läsa den! Älskade första delen och har väntat på att den ska komma ut som pocket i Sverige (har hört att den ska göra det nu i oktober, vet du om det stämmer?). Collins kan verkligen bygga upp spänningen, jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken.

2009-10-10 @ 18:00:56
URL: http://bibliophila.se
Postat av: Amelie

Om du menar när första boken kommer ut i pocket så har den redan gjort det för säkert 3 månader sedan.



Men om du menar andra boken så tror jag inte att den kommer på pocket än på ett tag, den har precis kommit som inbunden ju ;)

2009-10-10 @ 19:37:06
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh! Jag älskaar hungespelen! Jag kunde inte sluta läsa även om ja läst klart den! Jag ska absolut läsa 2:an, sen har ja hört att de finns en 3a eller ska finnas, vet du om de är sant?

2011-05-18 @ 07:21:55
Postat av: Amelie

Svar till anonym: Ja, det finns en del 3. Den heter Revolt och kom ut på svenska i höstas. Den är den sista delen i Hungerspelstriologin.

2011-05-18 @ 19:24:17
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0