Berätta om en bok som...

1 fick dig att skratta.
svårt.. jag brukar inte skratta till böcker.
2. fick dig att gråta.
Innan jag dör, i slutet
3. gjorde dig riktigt arg.
Hungerspelen, på hur det slutade. Men annars var boken jättebra!
4. fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades.
Harry Potter-böckerna! Jag vill grymt gärna leva i trollkarlsvärlden och gå på Hogwarts!
5. handlar om en historisk tid som du tycker om.
Vargbröder-böckerna. Toraks stenålder är inlevande och magisk..
6. du ångrar att du läste ut.
Faktiskt kommer jag inte på någon. Jag brukar aldrig ångra nån bok. Även om den inte var bra känns det kul att ha läst den ändå.
7. finns i dina tankar trots att det var längesedan du läste den.
Den mörka materian: Guldkompassen, Den skarpa eggen, Bärnstenskikaren. Helt underbar fantasyserie som jag ska läsa om så fort det kommer ett tillfälle. (De vill säga typ nästa år.. :S)
8. har väntat i bokhyllan riktigt länge.
Habib - på farligt vatten. Kommer kanske aldrig läsa den...
9. du inte förstår att så många tycker om.
Kommer faktiskt inte på någon.
10. du tycker att alla ska läsa.
The host av Stephenie Meyer (Ev sv, Genom dina ögon, men jag skulle tipsa mer om originalet) Den är helt underbar och innehåller allt: spänning, bra handling, kärlek och mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0