En av de bästa bokserierna

Den mörka materian av Philip Pullman

I första boken, Guldkompassen, får man följa tolvåriga Lyra Belaqua och hennes
daimon Pantalaimon på en resa till norden för att rädda hennes vän Roger från de
onda Slukarna. En värld full av äventyr; häxor och pansarklädda isbjörnar och där
en del av människornas själ, daimoner, lever utanför deras kroppar i form av ett djur.
Ett äventyr man bara måste läsa!
Jag älskar den här serien! Den är en av de bästa jag läst. Jag läste dem för nästan två
år sedan och planerar att läsa om dem inom kort. Jag rekommenderar!

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag fick alla tre böcker när jag fyllde år och ska läsa dem. Men jag har nog lagt dem på häg i väntan för att jag ser fram emot att få läsa dem.



Min son http://nattes-blogg.blogspot.com/ planerar också att läsa böckerna så vi får väl se vem som kommer först!

2009-09-06 @ 16:20:56
URL: http://maritasbibliotek.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Bra blogg, go girl! Äntligen någon som inte bara skriver om mode och blabla.. ;) Har du läst någon av Katarina von Bredows böcker? "Som jag vill vara" är grymt bra! Och Virginia Andrews böcker är hemska och jättebra! Ja.. Bokmal som jag är ska jag gå och läsa nu.. ;) Älskar Twiligt böckerna (dom är heliga!) <3

2009-09-08 @ 01:41:34
Postat av: Amelie

Hej Jenny!

Vad kul att du uppskattar min blogg ! :)

Har inte läst någon av Bredows böcker, men har funderat på det. Kanske blir så framöver. "Som jag vill vara" är en bok jag hört bra kritik om.

Twilight-böckerna är heliga, minst sagt!

2009-09-08 @ 18:06:19
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0