Bäst inom olika genrer

Tänkte skriva ett inlägg om mina bästa böcker inom olika genrer.

Fantasy
 - Harry Potter av J.K Rowling
en fantastisk och levande berättelse
som man gärna läser igen. Spännande
och fänglande. Min favoritserie genom alla
genrer

 -
Den mörka materian av Philip Pullman
unik och härlig berättelse som är spännande
och välskriven. En helt ny värld!

 - Vargbröder-böckerna av Michelle Paver
en bra och spännande bok som utspelar sig för länge sedan
och som är spännande från början till slut. Magisk och speciell.


Ungdom (kärlek, kompisar etc.)
 - Twilight-serien av Stephenie Meyer
en spännande, underhållande bokserie som
grabbar tag i en och inte släpper taget förrän sista
sidans slut!

 - Sprickor och honungslim av Linzi Glass
en vacker och annorlunda berättelse som
fångar en och har ett fint språk som gör
man ser och känner det som händer.

Framtidsböcker
 - Hungerspelen och Fatta eld av Suzanne Collins
grymt spännande och bra bok om den hemska framtiden
då dokusåpan handlar om tonåringar som ska tävla till döden.
Hemsk och fängslande berättelse som också innehåller en dos
kärlek och vänskap. 

 - Oönskad av Gemma Malley
spännande och bra bok som mycket väl skulle kunna framtida
livet i världen. bra skriven och passar bra för sträckläsning.


Science Fiction
The host av Stephenie Meyer
spännande och annorlunda bok om ett bra ämne
som innehåller kärlek och vänskap.


Kommentarer
Postat av: ^^

Jag tänkte faktiskt på att göra en sån här lista för ett tag sen men det blev aldrig av.

Harry Potter, Den mörka materian och Hungerspelen kan jag gott och väl förstå varför du satte dit, de äger!

Men jag är lite tveksam på Twilight ;P

2010-02-02 @ 21:43:33
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: A

Jag håller med om Harry Potter, Hungerspelen,Fatta Eld, Oönskad och Den mörka materian.

De är alla superbra.

2010-02-21 @ 18:07:15
URL: http://aggiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0