Böcker från då jag var yngre

Nu har jag inte bloggat på ett tag och det känns
inte alls bra att bara låta bloggen vara.
Men jag har inte direkt haft något nytt eller så att blogga
om.
Jag har kommit lite mer än halvvägs i Jadetronen och jag
tror att jag hinner klart den innan vecka 6 är slut.
Ska försöka låna lite nytt i biblioteket nu i veckan också,
bland annat håller jag utkik efter Scott Westerfelds "Ful"
och kanske plockar på mig "Under en himmel av glas".
Har också lust att köpa lite nya böcker också, men eftersom
jag fyller år nu i slutet av månaden så kan jag inte köpa de jag
helst vill ha, som finns med på önskelistan.

Men nu till det riktiga ämnet:



Tänkte göra ett litet inlägg om böcker jag tyckte om då jag var yngre.

Fem-böckerna
av Enid Blyton

dessa böcker gillade jag i början av mellanstadiet, alltså
vid ungefär 9,10,11 års ålder.


Laura Trenters deckare
   
              
gillade hennes böcker extra mycket under mellanstadiet,
ca 11 års ålder. tycker fortfarande nu om Fotoalbumet, Dagboken
och Testamentet.


Sune-böckerna
av Anders Jacobsson & Sören Olsson

gillade från lågstadiet till tidigt på mellanstadiet.


Eva & Adam - böckerna
av Måns Gahrton

gillade som mest under mellanstadiet, men
de är fortfarande bra läsning.


Heja Lovisa (+uppföljare)
av Mats Wänblad

gillade under mellanstadiet, tror jag det var.


Hade fler favoriter men kommer inte ihåg alla just nu.
Vad gillade ni när ni var yngre?




Kommentarer
Postat av: boksnoken

Fem-böckerna, Kitty-böckerna, Annika-böckerna (handlade om en hästtjej - undrar om de finns än?).

2010-02-08 @ 13:46:03
URL: http://boksnoken.wordpress.com
Postat av: ^^

Jag älskade (och älskar fortfarande) Fem-böckerna, de var de som fick mig att börja läsa när jag var runt 9-10 år. Har ingen aning om vad jag läste efter det men när jag var ungefär 11 läste jag guldkompassen och den älskar jag fortfarande lika mycket!

2010-02-09 @ 15:48:11
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Random böcker (typ småbarnsböcker om hästar o sånt). Det gillade jag när jag var liten, men jag läser nu typ, Jolly böcker och såna gamla böcker, för de är ju dom bästa :D

2010-02-27 @ 09:41:21
URL: http://moonkiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0