Nabus bok


Titel: Nabus bok
Författare: Zizou Corder
Serie: -
Originaltitel: Lee Raven, Boy Thief
Sidor: 279

"Ficktjuven Lee har råkat stjäla något han verkligen
inte hade tänkt ta. Nu måste han fly för att undkomma
en mördare. Färden går genom Londons gator och stadens
illaluktande kloaker..."

Lee har stulit Nabus bok - en bok som existerat i tusentals år
och innehåller varje berättelse och legend som någonsin har
berättats! Den är ovärderlig - och den är magisk!
Lee är analfabet, han kan inte läsa. Men då läser boken högt för
honom och berättar alla möjliga berättelser. Lee blir alldeles fäst
vid boken och svär att ta hand om den.
Men de finns fler som känner till bokens existens och egenskaper -
som kan mörda för att få äga den.

Nabus bok är en spännande och unik bok som är bra berättad och
underhållande läsning. Jag hade lite svårt att komma in i den, men
när jag väl gjorde det så ville jag fortsätta.
Först tänkte jag på boken som en 3:a, men på grund av slutet får
den 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0