Hemma igen

Idag, klockan sju landade mitt plan från Kreta på svensk mark.
Har haft en jättebra vecka med min familj och min kompis Anna!
 Men visst är det skönt att komma hem igen, trots att jag kommer
sakna Kreta, det är riktigt fint där. Jag hade mer än gärna stannat en 
vecka till! För er som undrar kan jag säga att jag var i Makrigialos,
en liten by på sydöstra sidan av ön.

Nu hemma ska jag ta det lugnt denna torsdagskväll efter en lång resdag.
Bussen till flygplatsen tog 2,5 timmar och flygresan tog 3,5 timmar.
Sen var det en knapp halvtimme med bil hem från Arlanda.
Och nu sitter jag här, hemma i mitt eget hus i mitt eget rum. Ganska skönt.

Men nu till böcker.. Jag läste ut en bok på Kreta, Skuggvarelser, och har kommit
mer än halv vägs i en annan - Tempted.
Och kvällen innan jag åkte läste jag även ut Hunted som jag inte hann recensera
innan jag åkte.
Två recensioner har ni alltså att vänta och jag ska publicera dem så fort som
möjligt :)

Jag avslutar detta inlägg med två bilder från Kreta:


kvällspromenad till restaurang

-
en fin blomma jag var tvungen att fota!


/Amelie


Kommentarer
Postat av: Frida

SNygga bilder! Hoppas att du hade det trevligt på semestern!

SVAR: Men säg till om du behöver hjälp med något! :P jag finns här som en hjälpande hand. Det skulle vara lättare om vi satt runt samma datorn, men inget kan hindra mig. Vi kan prata genom msn!

2010-07-22 @ 22:24:15
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback