Skuggvarelser


Titel:
Skuggvarelser
Författare: Magnus Nordin
Serie: ?
Sidor: 240
Utlästes 17/7

"Vi är skuggvarelser. Vi finns bara i människors mardrömmar."

Daniel bor på Gotland med sin alkispappa och denna
sommaren börjar inte annorlunda än andra. Han jobbar
på sin pappas bilskrot på dagarna och kör honom hem
från hans fyllor på kvällarna.
Men så den dagen då tjejen med de vackra bärnstensögonen
dyker upp på bilskrotens grusplan förändras allt...


Jag är faktikskt inte så bekant med Nordins böcker. Sanningen
är den att detta är den andra jag läst av honom. Men efter
denna är jag nyfiken på att läsa fler av hans berättelser!
 Boken är väldigt spännande och handlingen speciell. Visst, det
finns massor med berättelser och böcker med liknande handlingar
men denna är unik i sig.
Det händer saker hela tiden och man vill hela tiden veta hur
det ska gå.

En dålig detalj är att det känns som att handlingen ibland går
för fort fram. Och så var boken lite kort.. Men det är inget jag
lägger stor vikt på. Boken är riktigt bra! Jag längtar redan tills
dess då jag läser fortsättningen Blodets röst.
Stark 4/5

Efterföljs av:
Blodets röst


Kommentarer
Postat av: nicole

Åh jaha, tack så mycket! :D

2010-07-23 @ 13:38:57
URL: http://holmberggs.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: ja, jag såg det :P Hush Hush hette den på eng eller hur? Ialla fall, man får väl ge den en chans, och jag på något sätt älskar änglar... :P

2010-07-24 @ 19:14:26
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: anna

nån gång måste bli den första ;)

( att du fakstiskt inte är bekant med författaren. haha jag tänkte "så typiskt amelie, som att hon har läst alla författares böcker" xD)

2010-07-26 @ 14:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback