Ljudbok: Silvertronen


Titel: Silvertronen
Författare: C.S Lewis
Originaltitel: The Silver Chair
Uppläsare: Torsten Wahlund
CD/Speltid: 5 st/ 5½ h

Eustace är tillbaka i Narnia och denna gång är hans
skolkamrat Jill med honom. Jill får ett viktigt uppdrag
av Aslan, lejonet; hon ska leta upp och hitta den sedan
länge försvunne prins Rilian.
Sökandet tar dem till jättarnas stad och ner i mörka,
dystra underjorden. Till sin hjälp har dem fyra ledtrådar, tecken,
som Aslan givit dem.
Många har sökt den försvunne prinsen, men ingen har lyckats
finna honom. Hur ska Eustace och Jill kunna klara det?

Denna del är väldigt unik och skiljer sig mycket från de tidigare.
Och jag skulle säga att denna är en av de bästa i serien. Den är
spännande och historien är härlig, men också ganska dyster.
Men jag gillar den här boken, den är magisk och C.S Lewis har
gjort ytterligare en bra och magisk berättelse.
Stark 3/5

Tidigare böcker i serien: Min morbror trollkarlen, Häxan och lejonet,
Hästen och hans pojke, Caspian, Prins av Narnia,
Kung Caspian och
skeppet Gryningen

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har läst mig igenom alla Narnia och jag säger bara att de är dem sista meningarna i sista boken som gör att man vill läsa ut alla igen , ändå hur tråkiga de var! :D

2010-06-04 @ 21:28:51
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0