Mitt första möte med BOKarna

För någon vecka sedan hörde jag talas om Palatset.
Det är ett ställe speciellt för barn och ungdomar, och
där finns massor att göra. Det är just barnen som ska
vara med och forma palatset.
I palatset finns en grupp för de som gillar böcker. När
jag hörde om detta blev jag genast nyfiken. Så idag
när de hade möte så åkte jag dit.

Detta möte hölls i bokhandeln Bokslukarna i Stockholm.
Där bjöds jag och de andra BOKarna på mackor och
dricka. Bokslukarens personal fick sedan berätta lite
om sig själva och affären, som är speciellt för Barn
och Ungdomsböcker. I affären finns också ett litet
café. Perfekt kombination!
Sedan gick vi runt i affären och valde ut varsinn favoritbok
som vi sedan visade upp för de andra, berättade om varför
vi gillade den och tipsade. Jag valde Philip Pullmans underbara
Guldkompassen.

Mötet var väldigt roligt och intressant, speciellt då man också
lärde känna fler med samma intresse, och till och med samma
favoritböcker. Jag är väldigt glad att jag gick dit, det var väldigt
mysigt att sitta och diskutera böcker i en bekväm soffa omgiven
av bokhyllor.
Jag ska verkligen fortsätta gå på BOKarnas möten.

/Amelie

P.S På palatset finns även andra grupper för de med andra intressen.

Kommentarer
Postat av: Addikoko

Det låter jättekul!:) Önskar att något liknande fanns i Göteborg...

2010-05-27 @ 15:14:08
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Frida

SVAR: Roligt att du gillar den! Jag är shitnöjd med bilden själv :D

2010-05-27 @ 21:14:18
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0