Lite ändringar med kommande recensioner

Från och med nästa recension som publiceras här på bloggen kommer en del ändringar
att införas.
Den första ändringen är betygssystemet:
Jag kommer att byta ut mitt nuvarande betygssystem (1-5) till det ett en
betygsskala på 1-10. Detta för att kunna ge mer exakta betyg. Innan när
jag ger en två böcker 4/5 kan de egentligen vara olika bra, den ena kan
vara bättre. Jag tycker att 1-10 skulle ge en bättre bedömning.

Sen kommer jag också att i varje recension att skriva vilket förlag som utgett
boken, och även utgivningsåret.
En till ändring är att jag kommer att skriva första meningen i boken. Jag har sett
det på andra bloggar och ja, jag snor idén. Jag tycker att det är roligt, och man får
en liten, liten inblick i språket eller hur boken börjar. Roligt att se, tycker jag.

Dessa ändringar kommer som sagt att införas från och med nästa recension.

Vad tycker ni? Låter det bra?
Är det någon annan ändring ni skulle vilja ha i mina recensioner? Förbättring?
Tillägg? - Kommentera i så fall!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag tycker det låter mkt bra. Det som åxå kan vara trevligt är att skriva andra böcker av författaren...

:)

2010-11-15 @ 21:28:49
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: andréa

Gillar allting (:

2010-11-16 @ 07:00:57
URL: http://deddoliinah.blogg.se/
Postat av: Addikoko

Jag tycker det låter bra:) 1-10-systemet är mycket lättare och det använder jag också;)

2010-11-16 @ 16:55:03
URL: http://addikoko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0