Vem är jag?

Nu när jag har haft bloggen i mer än 1½ år tycker jag att det är nog minsann dags
att ni får veta lite mer om mig. Vem är Amelie? Vem är tjejen bakom bloggen?
- Förhoppningsvis ska ni veta lite mer efter att ni har läst det här.


Detta är alltså jag. Första bilden jag lägger upp av mig själv här på bloggen, faktiskt.
Som ni kanske ser så har jag brunt hår och gröna ögon. Jag mäter 1,76 meter över
marken och är då alltså ganska lång, det har jag alltid varit. Men de flesta har börjat
växa ikapp mig nu.
Jag är en glad och pratig tjej som skämtar och skojar ganska mycket. Jag kan nog
också beskrivas som lite konstig, knäpp eller galen men det är väl alla till en viss grad? ;)

Jag bor i en förort norr om Stockholm, men exakt var får ni inte veta. Jag bor i en gul villa
med min familj: Min mamma, min pappa och min lillebror som är tio år.
På fritiden (förutom att läsa ohälsosamt mycket böcker, dårå) är jag med kompisar, lyssnar
på musik och sitter kanske aningen för mycket vid datorn, men en stor anledning till det är
nog att jag vill hålla mig uppdaterad här i bloggvärlden.

Jag har också spelat fotboll i sex år av mitt liv, men nu har jag tvingats sluta eftersom att jag
har skadat mitt knä (slitit av korsbandet) under en match i september 2010. Jag saknar sporten
massor eftersom att den var en stor del av mitt liv, och är även en stor del av mig.
Men min skada förhindrar mig från att spela. Jag ska opereras om 1-2 månader och efter
det är det en sådan lång återhämtning att jag troligen inte kommer att kunna komma tillbaka
till mitt lag som splittras nu. Därför har jag slutat. Väldigt motvilligt.

Men nu till något roligare. Förutom de intressen jag nämnde där ovan, som är de största, gillar
jag också att fota, teckna, se på film.. och mer, som jag inte kommer på nu.

Min favoritfärg är grön, gillar speciellt militärgrön. Min favoritmat är kinamat, mums! Jag älskar
choklad!
Mörk, ljus spelar ingen roll, men jag är inte sådär jätteförtjust i vit choklad.
När det gäller musik är jag lite av en allätare. Jag kan gilla det mesta. Men vanligast att jag gillar
är nog pop eller rnb, jag lyssnar mycket på radiokanalen the voice. Men jag kan också gilla rock
och ballader. Det jag inte står ut med är skrikig hårdrock och opera...


Finns det något mer att veta? Hm.. kanske att jag äger en keyboard och en gitarr. Dock kan jag
inte spela så bra på något av den. Dessa hör också till mitt intresse för musik. Jag gillar också att
sjunga men dock tycker jag inte att jag sjunger så bra.. Men dock verkar folk i min omgivning göra
det, hm...
I mitt rum finns även ett skrivbord, en dator, en garderob, en säng och självklart... bokhyllan!
Med alla mina böcker. Mina vänner tycker att jag läser jättemycket, men om jag jämför mig med
många andra bokbloggare så läser jag rätt lite.. I jämförelse med dem alltså.

Okej, nu har ni nog fått reda på allt ni behöver veta. Vill ni veta något mer, så tveka inte med att
fråga mig!
Men nu en liten rolig fråga till er...

Hur trodde ni att jag såg ut/var? Liknar den bild ni haft av mig hon på bilden och
hon som beskrivs i texten?
Berätta! :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag känner igen mig i "Jag mäter 1,76 meter över

marken och är då alltså ganska lång, det har jag alltid varit. Men de flesta har börjat

växa ikapp mig nu." Haha, men jag är två centimeter längre än du ;) (Fast jag är ju också två år äldre ;))

2011-01-10 @ 18:55:11
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/
Postat av: Frida

Det du skrev likande mig väldigt mycket! :D :D Förutom att min favvomat är Kinamat, blä! :P

Men jag tror att alla bokmalar likar varandra på ett eller ett annat sätt. :)

Vi måste ses någon gång snart! :D

2011-01-10 @ 19:25:57
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: agnes och katja

Jag tänkte mig dig som Katniss i Hungerspelen. Modig. Fast det är du väl antagligen om du läser böcker! Fast på utseendet var du nog (i min fantasi) mer lik någon som..Emma Watson! Jag tänkte inte på dig som att du gillade kinamat men choklad, det trodde jag att du gillade!

Du verkar vara jättesnäll!

2011-01-10 @ 19:30:15
URL: http://tvillingarnasbokbuffe.blogspot.com
Postat av: Addikoko

Hoppas det går bra med operationen:) jag vet inte riktigt hur jag såg dej framför mej men inte som på fotot iallafall xD obs: INTE på ett negativt sätt! Du är jättesöt ;P

2011-01-10 @ 19:52:10
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Katja

Jag tänkte mig dig ganska lik som du är nu fast med rakt hår! Eftersom jag verkligen tycker om din blogg så tänkte jag att du säkert var snäll!

2011-01-10 @ 21:28:42
URL: http://tvillingarnasbokbuffe.blogspot.com
Postat av: Gudon

Jag är också gaalen i choklad, blir galen bara jag ser det :p jag är också ganska lång jämfört med mina kompisar 1.73 men Naima är längre än mig fast att hon är mindre XD Tänkte mig dig ganska lik faktiskt :)

2011-01-10 @ 21:35:48
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Pia

det var ungefär så som jag föreställt mig att du såg ut :D söt och brunhårig liksom. Åå så synd att du skadat dig föresten! En nära vän till mig råkade ut för exakt samma sak i sommars - slet av korsbandet alltså, och hon kan inte spela sin innebandy längre. Tråkigt att sånt ska hända. Hoppas operationen går bra! Kram :)

2011-01-10 @ 23:51:25
URL: http://zelter.devote.se
Postat av: Julia

Jag vet var du bor XD

2011-01-11 @ 11:48:37
URL: http://juliaogne.blogg.se/
Postat av: Nea

Du var nog precis som jag föreställt mig. Jättefin bild! Synd med fotbollen, hoppas operationen går bra. Jag uppfattas också som lite konstig och knäpp tror jag, men allt är ju så mycket roligare när man är lite galen :D Kul idé att göra ett inlägg om sig själv ;)

2011-01-11 @ 15:23:55
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Recenzion

Jag såg en bild på dej med Frida för ett tag sen men då blev jag lite förvånad. Även fast jag inte kan sätta ord på hur jag trodde att du såg ut så blir man nog alltid förvånad när man ser en person man inte känner för första gången ( i alla fall jag:P ) Men jag tycker att du verkar vara en härlig person och jag tycker ditt utseende passar till din personlighet! Tack förresten för att du skrev ett inlägg om dig själv, jättetack! :)

2011-01-11 @ 16:08:40
URL: http://recenzion.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Jag ska egentligen bli 185 cm enligt arv, alltså 7 centimeter längre än vad jag är nu, men jag har inte växt på flera år, så jag tror inte att jag gör det nu ;)

2011-01-11 @ 17:56:39
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hahaha, jag bits inte. Lovar ^^

2011-01-11 @ 18:37:28
Postat av: Nea

Svar: Det verkar verkligen som att jag är den enda som inte tyckte om boken. Jag blir lite nyfiken på vad det är jag missar, så du borde läsa den om du tycker den verkar bra. Det är nog något jag inte har fattat x)

2011-01-11 @ 19:20:03
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Recenzion

Jag vill bara säga att jag absolut INTE menade något negativt med min kommentar, det jag menade var att jag blev positivt överraskad, men du är jättesöt! :)

2011-01-12 @ 14:16:13
URL: http://recenzion.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Kanske är bäst att gå snart innan man får ett berg av läxor och inte får ingen fritid :P <3

2011-01-12 @ 17:39:28
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hittade den här bloggen när jag sökte på en bild på google och så tittade jag lite på bloggen. Känns konstigt, jag bara söker lite på nätet och så kmr det upp någon jag känner... Och nt hade en aning om att hon gillade att läsa böcker :D

2011-01-21 @ 15:27:32
Postat av: Amelie

Vem är du, Anonym? :)

2011-01-23 @ 13:20:00
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Anonym

du spelade fotboll med oss ibland(fast du är ju äldre), klara om du kmr ihåg?

2011-01-23 @ 15:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0