Ännu en..

I brist på annat så har jag gjort ännu en enkät. Jag hittade den här.

 
Var är din favoritplats att sitta/ligga på när du sitter?

I sängen, helt klart! Annars tycker jag att fåtöljen är en helt okej läsplats.

Vilken tid på dygnet läser du oftast (kvällen,morgonen, efter skolan m.m)
Jag läser alltid som mest innan jag ska sova. Om jag får tid så läser jag minst en timma. Annars läser jag
ofta på tåget.

När började ditt stora läsintresse?
Efter att jag läst och upptäckt Harry Potter, vilket var i slutet av år 2007 tror jag. För det var de böckerna
som fick mig att inse att ord på papper i en pärm kunde vara så otroligt magiskt och bra.

Tycker du att läsningen har underlättat för dig i skolan (alltså att du t.ex. är bättre på svenska tack vare det).

Ja, verkligen. Jag har ett mycket bättre språk och ordförråd nu. Och på senaste tiden har jag börjat läsa mer på
engelska och det har också hjälpt otroligt! Särskilt under de månader jag läst Harry Potter på engelska så har jag
märkt stora skillnader i mitt språk. J.K Rowling (och hennes språk) inspirerar.

Vilket språk läser du helst på?
Jag vet faktiskt inte. Även om svenska kanske är bekvämast att läsa på så älskar jag verkligen att läsa på
engelska. Jag tror att jag föredrar att variera de båda språken, även om att läsa på engelska känns mer givande.

Påverkas du av omslaget på en bok? Kan omslaget få dig att strunta i att läsa baksidan?
Omslaget påverkar nästan allt för mig, tyvärr. Don't judge the book for its cover, säger man ju. Men tyvärr gör
man ju det. Inne i en bokhandel/i ett bibliotek tar man ju tag i en bok som ser intressant ut. Men titeln är också
något som får mig intresserad.

Kan du avstå från att läsa en bok om texten är för liten?
Beror nog på hur boken verkar i övrigt. Men en med väldigt liten text undviker jag helst.

Pocket eller inbunden?

Det beror på boken och när den ska läsas. Pocket är mer praktiskt och enkelt, men inbundet är mer tåligt och
bra. Ja, kan inte bestämma en så säger båda.

Äga boken själv eller låna?

Helst äga, jag älskar att äga böcker. Särskilt när en bok verkar väldigt bra, då vill man ju ha den. Men samtidigt
en stor tumme upp för biblioteken, de är super.

Kärlek eller deckare?
Kärlek. Har aldrig varit sådär jätteförtjust i deckare, särskilt inte i de där klassiska; gör mig ofta ganska uttråkad.

Slutligen, vilken är din favoritbok?
Harry Potter and the Deathly Hallows


Kommentarer
Postat av: Recenzion

SV: Jag köpte det på Ordning&Reda för 229 kr :)

2011-06-23 @ 09:50:54
URL: http://recenzion.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: jag rekommenderar den starkt! :D Jag måste nog snart köpa andra boken! :)

2011-06-23 @ 11:27:02
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Naw Tack! :D

2011-06-23 @ 11:27:41
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0