Day 15 – Favorite male character

Jag funderade jättelänge på den här. Jag har flera manliga favorit-karaktärer.. Och alla
tycks, "konstigt" nog, vara i Harry Potter. Sen blev jag övertygad om vem som är favoriten:

Severus Snape
När jag läste första Harry Potter-boken för första gången så tyckte jag precis som Harry att han var orättvis och elak, men jag tyckte också att man blev väldigt intresserad av vem han var.
Senare när hans lojalitet pendlade i slutet så var jag ganska kluven om jag gillade honom eller inte, men efter sista boken så visste jag säkert att jag gillade honom. Karaktären känns så bra uttänkt och ja, många av tårarna som jag fällde när jag läste den sista boken var just för honom (vågar inte spoila för mycket)

Andra favoritkaraktärer från Harry Potter:

Harry Potter -
Jag har alltid gillat honom. Jag känner igen mig i honom på något sätt, trots att
vi inte alls är lika egentligen.
Sirius Black - Han är den där mysiga karaktären som jag gillade ända från början.
Ron Weasley - En karaktär som jag alltid gillat, riktigt varför vet jag dock inte.




Kommentarer
Postat av: Sara

Severus Snape är troligtvis min favorit i hela Harry Potter-serien. Har jag för mig i alla fall... Det var ett tag sedan.

2011-03-04 @ 18:12:42
URL: http://underbartbokberoende.blogspot.com
Postat av: Pia

jaa :D han är helt fantastisk! Så ortoligt modig och lojal och väldigt speciell. Alltså, i sjunde boken när Harry ser Snapes minnen i minnessållet... ja, jag har läst om de sidorna minst hundra gånger.

2011-03-04 @ 19:15:15
URL: http://zelter.devote.se
Postat av: Julia

Jag gillar alla karaktärer på ett eller annat sätt. Fast Snape är en av de 'stora' favoriterna. Asså, jag grät med :(

2011-03-06 @ 15:37:08
URL: http://juliaogne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0