Breaking Dawn - filmen

Denna recension innehåller inte spoilers.

Min relation till Twilight-fenomenet är inte som den var förut. Jag kallar mig lite av ett ex-fan, för jag har sedan länge tappat intresset för hela grejen en aning. Men när jag läste böckerna - vilket var i ungefär samma veva som första filmen visades på biograferna - så var jag helt fast.
Men när så sista boken, Breaking Dawn, kom ut på svenska så var alla runt omkring mig helt galna. Team Edward hit och Team Jacob dit. Det blev för mycket helt enkelt. Ju mer tjat jag hörde, desto mer brister och saker att ogilla tycktes jag hitta med böckerna och filmerna. 
Men trots detta så har jag fortfarande kvar ett intresse och jag kände att man ju inte kan missa de kommande filmerna!



Så på måndagskvällen tog jag med mig några kompisar för att gå och se nya Twilight-filmen -  Breaking Dawn part 1 - på bio. Jag hade inga särskilda förväntningar, det enda jag egentligen hoppades på var att den inte skulle vara sämre än de andra filmerna.
Och jag blev glatt överraskad. Filmen var mycket välgjord och skådespeleriet var bra. Iförsej tycker jag inte att Kristen Stewart är bra på att skådespela, men det störde mig inte i denna film.
Man skulle också kunna säga att allt som är konstigt i boken blev flera gånger konstigare när det gjordes i film. Ett exempel är vargarnas "tanke-konversation". Jag och en kompis brast ut i skratt för att Sam, flockledaren, lät misstänkt lik Darth Vader från Star Wars när han pratade med sin flock. Vi satt bara och väntade på några raspande andetag också. 

Tempot i filmen var inte så högt, förutom några väldigt dramatiska och spännande minuter i slutet. Men ändå så blev filmen inte långtråkig, de hade lyckats få den intressant iallafall. Har faktiskt ingenting att klaga på, kan ärligt inte komma på något dåligt med filmen. Den var inte jättebra, men bra. Jag är helt klart nöjd med filmen
Den enda besvikelsen skulle väl vara att man måste vänta ett helt år på fortsättningen.

Har ni sett den? Vad tyckte ni?


Kommentarer
Postat av: Zozzo

Jag såg den i fredags. Älskar den:D Jag tycker heller inte att Kristen Stewart skådespelar bra, men att man inte brydde sig så mycke tom det i denna filmen:)

2011-11-23 @ 13:57:20
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: elin

ja tyckte den var jätte dålig, alla scener var filmade så länge, gillade slutet dock.

2011-11-23 @ 15:16:17
URL: http://outofmyhands.blogg.se/
Postat av: Recenzion

Tyckte den var riktigt bra! Typ bästa film jag sett, fast då är ju jag ett av dom galna fansen :P



Ha en bra dag! :)

2011-11-23 @ 16:08:00
URL: http://recenzion.blogg.se/
Postat av: Malin

Har faktiskt tänkt vänta på att se filmen tills den kommer ut på dvd. Känns lite tråkigt eftersom jag sett alla andra på bio, men har bara ingen lust att se den just nu.



Och Kristens skådespeleri.. Jag tycker inte att någon av skådespelarna är särskilt bra i Twilight-filmerna, men tror det beror på (de rätt kassa) manusen. Kristen är hur bra som helst i sina andra filmer :)

2011-11-23 @ 16:14:22
URL: http://ensidatill.blogspot.com/
Postat av: Elvira

Jag har sett den, jag måste säga att jag inte varit särskilt förtjust i Twilight innan, och tyvärr gjorde denna filmen inte saken bättre...



Tack så mycket för att jag fick använda min av din ide! :)

Tack /Miss.E

2011-11-23 @ 16:21:12
URL: http://minaboktips.bloggplatsen.se
Postat av: Julia

Twilight is the worst thing I know. Seriously.



Och jag vill inte betala för att se den. Vill bara höra Darth Vader (Sam) XD

2011-11-23 @ 17:07:35
Postat av: Fanny

Jag har sett den, men det var som du tyckte bara bra, och inte jättebra ;)

2011-11-23 @ 18:37:31
URL: http://fantanizer.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kunde faktiskt inte heller hålla mig för skratt när vargarna pratade med varandraxD

2011-11-23 @ 18:59:05
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Jag kom aldrig riktigt in i Twilight-hysterin. Men så har jag ärligt talat inte läst böckerna ännu...

Ska i alla fall gå och se ny filmen :)

2011-11-23 @ 20:46:21
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: FLYING LIONS

sv: Jag tycker själva historien är väldigt intressant och tänker läsa nästa bok, Cracked. (?)

Men ibland kan språket vara lite platt ibland, men det brydde jag mig inte så speciellt jättemycket om. Även om huvudidén om samhället de lever i, inte är så superoriginellt, så gillar jag många andra saker av boken.



Så den är klart läsvärd :)

2011-11-23 @ 21:15:19
URL: http://flyinglions.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag har inte sett den ännu men jag är precis som dig. Älskade böckerna och var ett väldigt stort fan men sedan har det totalt spårat ur och ja tröttnade lite efter det. Tyvärr sånt är väldigt tråkigt. Jackson Rathbone som spelar Jasper i filmerna är i Sverige just nu och bara en bit från där jag bor, men ja även om jag är ett stort fan tycker jag lite att han kan få vara ifred när han är här för att spela med sitt band. Vet att många är utanför hotell och sånt. GALET!

2011-11-27 @ 22:54:39
URL: http://pocketworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0