Alla dessa serier

Häromdagen satt jag och tänkte på alla serier som jag håller på att läsa. Kunde räkna upp ett antal bara sådär men misstänkte att det nog egentligen var fler än jag kunde komma på bara spontant. Därför har jag nu gjort lite research (grundat på min läsdagbok från 2009-2012) och kommit fram till vilka serier jag håller på med och vill fokusera på att avsluta i nuläget:

- Arvtagaren av Christopher Paolini | Har läst t.o.m: bok 3 (1 kvar)
- Gone av Michael Grant | Har läst t.o.m : bok 3 (1 kvar)
- Wolves of Mercy Falls av Maggie Stiefvater | Har läst t.o.m : bok 2 (1 kvar)
- Vampire Academy av Richelle Mead | Har läst t.o.m : bok 4 (2 kvar)
- The maze runner av James Dashner | Har läst t.o.m : bok 1 (2 kvar)
- The Mortal Instruments av Cassandra Clare | Har läst t.o.m : bok 1 (5 kvar)
- The seven kingdoms av Kristin Cashore | Har läst t.o.m : bok 1 (2 kvar)


Det var de jag kunde hitta på just nu, med förutsättning att jag säkert glömt några också.
Sen finns det ju desto mer serier som man är nyfiken på och gärna skulle börja på. Men de väljer jag att inte gå in på mer nu. Kanske får det bli sitt eget inlägg senare :)

Tänkte även bara nämna några serier som jag är tveksam till att fortsätta:

- Vampire Diaries av L.J Smith | Har läst 1-4 | Serien höll inte riktigt för mig..
- House of night av P.C & Kristin Cast | Har läst 1-8 | Gillade böckerna mycket i början men sen har de bara blivit sämre.
- Hush, hush av Becca Fitzpatrick | Har läst 1/3 | Gillade första men har inte känt mig manad att fortsätta. Dessutom så hjälper det ju inte att tvåan har fått en del negativa recensioner också.


Hur är det med er? Också många serier att avsluta?
Någon serie ni speciellt prioriterar att avsluta i år?





Kommentarer
Postat av: Lena

Läser faktiskt inte så jättemånga serier just nu faktiskt. Ganska skönt för många är ju hur långa som helst. Läser The Mortal Instruments, The Vampire Diaries, True Blood, House of Night (om jag orkar läsa vidare i den serien) och har precis börjat på De Utvalda serien och läst klart den boken.

2012-01-14 @ 00:00:12
URL: http://lcfoto.blogg.se/
Postat av: Anna - Boktycke

Nightshade-serien (har sista boken kvar) är den enda som jag med säkerhet vet att jag ska avsluta. Förmodligen kommer jag att börja på fler serier än vad jag hinner avsluta dem :)

2012-01-14 @ 00:01:11
URL: http://boktycke.se
Postat av: Anna

Jag gjorde ett sånt här liknande inlägg på min blogg tidigare, och jag blev så förvånad över hur pass många serier jag var mitt inne i. Tror att jag fick det till sexton, sjutton serier nästan... :S Sen läser jag ju mer och mindre aktivt i vissa serier.

2012-01-14 @ 00:04:36
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Monika

Otroligt många serier på gång eftersom jag mest läser deckare. Arne Dahls om A-gruppen är högst prioriterad i år.

2012-01-14 @ 07:26:27
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: nelly

Håller på med samma grej, försöker avsluta de serier jag håller på med:



Shopaholic, Princess Diaries, Sookie Stackhouse, the mortal instruments (precis börjat med)

2012-01-14 @ 09:39:57
URL: http://nellonsbokblogg.blogspot.com
Postat av: Boktokig

Jag har påbörjat många serier, så det räcker till och blir över. Det är många barnböcker i serie som jag läser.

2012-01-14 @ 10:32:44
URL: http://boktokig.blogspot.com
Postat av: Felicia

Läser aldrig flera serier samtidigt, men ska snart börja på serien Tre :)

2012-01-14 @ 13:41:39
URL: http://feliciasboktips.blogspot.com
Postat av: linn

om du inte redan gjort det så MÅSTE du läsa Vampire Academy!!! rinner inte alls ut i sanden lika mycket som house of night utan blir bättre & bättre, alla böcker finns dessutom redan ute!

2012-02-11 @ 20:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0