Goodreads

Många av er vet säkert redan om det, men för er som är ovetande så tänkte jag ikväll tipsa om en hemsida som är perfekt för alla boknördar där ute.

Sidan heter Goodreads och är lite grand som en läsdagbok på internet. Bara att här är det inte bara dina egna böcker du håller koll på, utan dina vänners med.


Sidan är på engelska och är ju egentligen i första hand till de som läser mer eller mindre engelsk eller amerikansk litteratur, men här finns även några svenska böcker tillagda bland de miljoner titlar man kan söka på. Dessutom så kan du lägga till en bok själv, om den saknas.

Här kan du lägga till de böcker du vill läsa i en "to-read" (att läsa) -lista, så att du håller koll på alla intressanta titlar du stöter på. Det är en lista som bara växer och växer för mig, utan stopp.
Sen kan du såklart betygsätta böcker du läst och även skriva en recension där om du känner för det. När du markerat en bok som läst så samlar Goodreads upp den informationen, för att sedan kunna rekommendera böcker till dig som du kanske skulle gilla.
Boken du läser just nu lägger du i listan "Currently reading" (Läser just nu) och du kan även uppdatera din läsnings-process; hur långt du kommit samt vad du tycker hittills.

Sammanfattat så är det en hemsida som jag verkligen gillar. Där spenderar jag mycket tid (kanske lite för mycket) dreglandes över spännande böcker. Och jag älskar att man så enkelt kan hålla koll på sina egna böcker och på ens kompisars läsning!
Så om du nu funderar på att bli medlem: tveka inte! Definitivt värt att prova på, och förhoppningsvis kommer ni att gilla det!

Klicka här för att komma till min profil på Goodreads och bli gärna vän med mig där!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, Goodreads är underbart! Men jag blir alltid lika deprimerad när jag ser alla fina böcker jag vill läsa, och inser att jag aldrig kommer att hinna med allt som ser intressant ut :(

2012-01-05 @ 22:41:43
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: SASSA

ALLA SNÄLLA ADD'A MIG http://www.goodreads.com/user/show/7343132-sassa

2012-01-05 @ 23:31:49
Postat av: Pia

Åh Goodreads! <3 Det är beroendeframkallande XD

2012-01-06 @ 02:07:59
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Anastasia

Goodreads är mitt liv! Enda sen dagen jag blev medlem har jag inte kunnat låta bli å logga in varje timme....det är som "Böckernas Facebook"

Btw så kan ni adda mig här: http://www.goodreads.com/user/show/6857184-anastasia-dauntless-haratourian bli vän med mig så att vi kan diskutera om böcker :)

2012-01-06 @ 02:26:43
Postat av: Nella

Spenderar också alldeles för mycket tid på Goodreads, och min to-read lista är tillräckligt lång för att jag ska klara mig resten av livet, men ändå så fortsätter den att växa... x)

2012-01-07 @ 11:44:02
URL: http://nellasbocker.blogspot.com
Postat av: Theres

Jag har funderat på att bli medlem där ganska så länge, och idag tog jag steget! Nu gäller det bara att lista ut hur man ska göra... Fast det verkar inte så komplicerat. ;-)

2012-01-08 @ 16:58:45
URL: http://bokmagi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0