Quotes To Keep



"I can't tell you the key to success, but the key to failure
is trying to please everyone."

- Ed Sheeran
 

"Being a fan doesn't mean that you were there from the start - it
means 
that you are willing to be there until the end."
 

"Don't feel stupid if you don't like what everyone else
pretends to love."

- Emma Watson


"That's the thing about pain. It demands to be felt."
- John Green (The fault in our stars)


"I fell in love the way you fall asleep: slowly, then all at once."
John Green (The fault in our stars)



Jag fann en fin liten anteckningsbok i mitt rum härom månaden och undrade vad jag skulle göra med den. Ganska snabbt så insåg jag att den skulle lämpa sig utmärkt för förvaring av fina citat! 
"Quotes to keep" står det numera på den och även som rubrik till detta inlägg. Jag hade nämligen tänkt mig att detta skulle bli något återkommande på min blogg, att jag någon gång ibland gör ett inlägg, så som jag gjort ovan, med citat jag funnit. Dessa citat kan då komma från alla håll, från böcker - både gamla favoriter och titlar jag precis läst - eller från en helt annan källa. Citat, i allmänt, helt enkelt.

Ni som varit med mig en längre tid kanske minns mina "Veckans citat"-inlägg? Ja, det gick ju inte alltför bra med dem i slutändan... Kanske för att det just var bundet till att skrivas om varje vecka. Nu blir det förhoppningsvis mer fritt.
Hur tycker ni att detta låter?

/Amelie

Kommentarer
Postat av: novemberskratt.blogg.se

Älskar citat. Vore roligt om du skrev upp de du hittade.

2012-11-14 @ 21:32:52
URL: http://novemberskratt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Det verkar kul så kör på med det (:

2012-11-15 @ 19:21:42
URL: http://fantanizer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0