Filmtrailers: City of Bones & Sea of monsters

Två filmtrailers har släppts i dagarna!

The mortal instruments: City of Bones:

Tycker att det här ser riktigt bra ut! Humor, snygga specialeffekter, action... Ja, jag gillar det. Skådespelarna ser ut att passa för sina respektive roller också, tycker jag. 
Ett plus för att de inte fokuserar för mycket på romans i trailern, utan mer på den "mystiska världen som finns gömd mitt ibland oss". Ser massor fram emot denna film!

Percy Jackson & the Olympians: Sea of Monsters:
Jag vet att många Percy Jackson-fans har negativa eller blandade åsikter om att även bok två i serien ska bli film. The lightning thief var väl ingen suverän filmadaption, det kan jag medge. Däremot var jag väldigt sen med att hoppa på Percy Jackson-tåget (såg faktiskt filmen på bio först) och är, kanske just därför, ganska positivt inställd till den här filmen!
Trailern ser faktiskt riktigt bra ut och det verkar som att de tänker följa bokens händelser ganska strikt denna gång. Jag är sugen på att se den!

Vad tycker och tänker ni om dessa trailers? Och om respektive filmadaption i allmänt?

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Maria - unga vuxna

Av någon anledning har jag alltid föreställt mig Valentine som Lucius Malfoy vilket gör allt en smula konstigt när det kommer till honom... Men annars ser jag fram emot CoB! :)

2013-04-03 @ 21:11:13
URL: http://ungavuxna.blogspot.se
Postat av: Nina

Första gångerna jag såg att The lightning thief var på TV orkade jag inte se och tänkte att det var väl nåt nytt typ Harry Potter. Men så såg jag filmen nån gång och tyckte att den var rätt bra ändå. Senare när jag började gilla Logan Lerman efter The three musketeers har jag ett filmen några gånger igen, och läst andra och tredje boken. Jag tror Sea of Monsters blir ännu bättre än The lightning thief. Av trailern att dömma verkar dom ju följa boken rätt mycket.

2013-04-03 @ 22:38:25
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se
Postat av: Beate

ÅÅÅÅHH jag är så himla taggad inför City of Bones! Jag tror det kommer bli epic. Vissa delar är inte som jag hade tänkt mig, typ hur the runes skulle se ut och Valentine, men det fungerar :)
Jag såg första Percy Jackson-filmen innan jag läst någon av böckerna och tyckte då att den var rätt medioker, men nu har jag läst de två första böckerna och då är jag definitivt redo att ge Sea of Monsters en chans :D

2013-04-04 @ 10:47:34
URL: http://bokbeate.blogspot.com
Postat av: Fanny

Jag längtar till båda filmerna, speciellt City of Bones! Den ser ut att bli riktigt, riktigt bra så jag vill bara se den nuuuu! :D

2013-04-06 @ 15:34:22
URL: http://fantanizer.blogg.se
Postat av: Viggo

Tror att Sea of Monsters kan bli riktigt bra :) Böckerna är ju så fantastiska, och den här filmen verkar ju hålla sig mycket mer till bokens handling än vad första gjorde. Den första hade ju knappt samma handling som boken :(

2013-04-17 @ 12:18:09
URL: http://bookfinger.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0