Sammanfattning: Mars 2013

Antal böcker: 5
Antal sidor: 1945

Månadens bok: 
Insurgent av Veronica Roth.
Denna uppföljare börjar bara ögonblick efter Divergent's slut och direkt kastas man in i handlingen. Hur ska Tris och de andra gå vidare efter de dramatiska händelserna i slutet av bok ett?
Jag var rädd för att Insurgent inte skulle nå upp till mina förväntningar, men det tycker jag definitivt att den gjorde! Kanske inte riktigt lika vass som Divergent, men på flera plan lika bra eller kanske till och med bättre.

Utvärdering av månaden: 
Mycket bra läsning i mars! The battle of the labyrinth var en stark kandidat till "Månadens bok"-titeln, men Insurgent knep den denna gång. 

Inför april...
Jag har så många serier som jag känner att jag verkligen borde börja på/fortsätta med nu. Det är nog dags att plocka upp nästa bok i The mortal instruments nu, tror jag. Dessutom känner jag mig lite utanför som inte hoppat på Bloodlines-tåget ännu - speciellt nu när alla tycks prata om tredje boken som nyss kom ut! Vi får se vad som hinns med.

Alla böcker i mars 2013:
Insurgent av Veronica Roth
Raven av Lauren Oliver
Requiem av Lauren Oliver
The host av Stephenie Meyer (omläsning)
The battle of the labyrinth av Rick Riordan

Kommentarer
Postat av: boktok73

Vad kul att Insurgent håller måttet. Jag har den på Kindlen, ska nog ta tag i den snart :)

2013-04-05 @ 08:40:28
URL: http://boktok73.blogspot.com/
Postat av: 23minuter

Ska läsa Insurgent i veckan och har höga förväntningar, så förhoppningsvis är den lika bra som jag hoppas :)

2013-04-22 @ 10:44:20
URL: http://tjugotremin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0