Köpt i London

Bättre sent än aldrig, eller hur? 
Det blev verkligen inte en aktiv sommar när det kom till bloggande och nu är det mer än två månader (!) sedan jag besökte London. Hjälp, vad tiden går fort. Imorgon börjar skolan igen...
Men nu till inläggets ämne! Det är inte mycket, men jag lovade ju att visa vad jag köpt - så nu kör vi!

Från Harry Potter Studio Tour...
Bild 1: Chokladgroda! Såklart. Kändes som ett måste. Plus att kartongen är superfin! Innehåller ett famous witch/wizard-kort plus stor groda i choklad (varav den sistnämnda är och lär förbli orörd ett tag till).
Bild 2: Time-turner och Deathly Hallows-symbol. Egentligen ville jag ha halsband, men då de var väldigt dyra och jag inte kunde bestämma mig för ett enda köpte jag nyckelringar istället. Tanken är att jag ska försöka locka fram en pysslig sida någonstans inom mig och göra halsband av dem.


Böcker...
De första två är från Waterstones. Båda ingick i "köp 2 och få 1 för halva priset"-erbjudande.
The selection av Kiera Cass har jag varit nyfiken på länge. Blandningen av prinsar/prinsessor och dystopi låter intressant. The knife of never letting go av Patrick har jag hört så ofantligt mycket bra om och jag är verkligen sugen på att läsa den. Waterstones hade även den i nya omslagsdesignen, som jag bara älskar! 

På flygplatsen innan hemfärden rensade jag plånboken och insåg att jag hade 8 pund i mynt (som kändes onödig att växla) så jag tittade in på WHSmith, ursprungligen efter någon engelsk tidning. Men sedan fann jag där en bokhörna och då fick det bli Boy Nobody av Allen Zadoff. Jag vet knappt vad den handlar om, men hade sett den lite här och var veckorna innan, så den fick det bli av det utbud som fanns.
Om någon läst den (eller kanske någon av de andra två) får ni gärna hojta till!


Och det var allt, faktiskt. Letade efter en fin tröja på Harry Potter-muséet men fann ingen jag ville ha, tyvärr. Dessutom var det först efter hemkomsten  jag hörde talas om ställen som The forbidden planet (typ engelska varianten av SF-bokhandeln), vilket jag är lite sur över - vilken miss!

Hoppas ni haft en superfin sommar!
/Amelie

Länkar till relaterade inlägg:
Bilder från staden LondonBilder (+film) från Harry Potter Studio Tour

Kommentarer
Postat av: Frida

Nyckelringarna är superfina! Speciellt time turnern :)

2013-08-20 @ 22:54:21
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Karin

Jag har oxå varit på Harry Potter studio tour och köpt ett chokladgroda. Vad fick du för kort? :D

2013-08-21 @ 07:09:15
URL: http://enlitenforfattare.blogg.se
Postat av: Elen [bokpotaten]

Du borde definitivt ta dig till Forbidden Planet nästa gång du är i London, riktigt härlig nördaffär! Och jag borde definitivt ta mig till Harry Potter-stället nästa gång jag är där! D:

2013-08-21 @ 10:27:13
URL: http://bokpotaten.blogspot.com/
Postat av: Anna

The Knife of Never Letting Go är riktigt bra och jag hoppas verkligen att du ska tycka om den! :D

Hur hittar alla alltid sådana där köp 2 få den enda för halva priset? Jag letade efter sånt i alla bokhandlar jag besökte i London och hittade inte entt enda sånt erbjudande...

2013-08-22 @ 13:34:33
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Elina

Nyckelringarna är jättefina! Det ska nog inte vara sååå svårt att göra om dem till halsband, visa resultat sen! :)

2013-08-22 @ 22:04:24
URL: http://marklarsbooks.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Jag hoppas verkligen ni kommer! Ser fram emot att träffa er! :D

2013-08-29 @ 12:06:27
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Jennifer

Åh va fina nyckelringar, och The Selection är gryyym! ;)

2013-09-02 @ 11:13:14
URL: http://aloveforbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0