JAG SKA TILL LONDON!

Om en vecka exakt, sitter jag på ett flyg till London! Jag är överlycklig över detta då det är en dröm på väg att uppfyllas.
Det hela kom ganska plötsligt och bokningen gjordes i måndags. Jag fangirlade lite hela måndagsmorgonen och levde på det lyckoruset resten av dagen. Sedan dess har jag hamnat i ett sådant där tillstånd när man stundtals nästan glömmer bort att det är sant och faktiskt kommer att ske, haha.
Men 27-30 juni blir det av! Längtar massor.


Eftersom denna resa som sagt bara poppade upp från ingenstans har jag inte hunnit planera så mycket. Det jag vet  hittills är iallafall att jag ska till Warner Brothers Studio Tour, alltså platsen där stor del av Harry Potter-filmerna spelades in! Ett måste för en så stor HP-nörd som jag. Så detta är bokat och ska bli otroligt kul!

I övrigt har jag blivit tillsagd om att besöka bokaffärerna Waterstones och Foyles, så detta är med på listan. Annars är det ganska tomt...
Det är där ni kommer in lite nu. Jag gissar att ca 90% av er besökt London och därför ber jag er nu om förslag på platser att besöka i staden! Gärna bokrelaterat, såklart, men allt är välkommet! Eftersom jag är där ett fåtal dagar (och för första gången) vill jag försöka se så mycket som möjligt.
Även allmäna tips och råd om London-resor mottages tacksamt!

Tack på förhand!
Hoppas ni också har något kul planerat för sommaren?

/En superduperglad Amelie

Kommentarer
Postat av: veronica

Vad kul! Rekommenderar verkligen HP warner bros var helt fantatiskt, dock tog det tid ta sig dit upptäckte vi så vi vart sena till turen, men gjorde ju inget då man fick ta nästa:)

2013-06-20 @ 23:24:46
URL: http://vettansbocker.blogg.se
Postat av: [Anna]

Åh vad kul!! Du måste sen berätta allt för oss och snälla fota massor :) Även sånt som inte är bokrelaterat men är en upplevelse vill jag se :)

2013-06-21 @ 10:20:17
URL: http://bokraden.blogspot.com
Postat av: Maja

Vad roligt! Själv ska jag dit för fjärde gången i augusti :)
Om du inte är intresserad av att shoppa så borde du undvika Oxford Street. Där finns en massa affärer om man vill shoppa men annars är det bara turister så om du vill se och uppleva London så är det inget bra ställe.

2013-06-21 @ 10:44:55
Postat av: Andrea

Du MÅSTE besöka Forbidden Planet, en av de häftigaste affärerna jag varit i någonsin! Det är typ SF-bokhandeln x10!

2013-06-21 @ 21:34:31
URL: http://andypandycool.blogg.se
Postat av: Lovisa

Vad kul! Själv ska jag dit 26-29!!;)

2013-06-22 @ 18:43:29
URL: http://lovisausa.blogg.se
Postat av: Lucy Chen

Åh, gud vad kul! :D Har aldrig varit där jag heller, du får ha det underbart!

2013-06-24 @ 09:43:55
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag och en kompis åkte till Warner Brothers Studio för något år sedan, och det var helt fantastiskt. I London gick vi runt mycket (i jakt på bokaffärer) och hittade till slut Foyles och Waterstones. Rekommenderar den sistnämnda - man kan stanna där ett bra tag. Annars skulle jag rekommendera ett besök på Westminister Abbey eller gå en promenad genom Hyde Park i skymningen - det var relativt lugn och parken är ännu finare att se på. Själv skall jag flytta till Manchester i september (jag föredrar dock London rent utseendemässigt). Ha en trevlig resa :)

2013-06-30 @ 21:59:10
URL: http://www.bokfarden.blogspot.se
Postat av: Emma

Bra blogg! Kolla gärna in min nystartade blogg om böcker :)

2013-07-02 @ 14:26:35
URL: http://emlinsbokblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0