Sammanfattning: Maj 2013

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor: 1408

Månadens bok:
The archived av Victoria Schwab.
Första boken i en serie om Mackenzie Bishop som jobbar för "Arkivet" - en gömd plats där döda kroppar förvaraspå hyllor som informationskällor, så som böcker gör i vår värld. Mackenzies uppgift är att hålla kropparna kvar, för det är inte alltid de "vilar i frid"...
En bok som innehåller flera ingredienser för en bra berättelse; spänning, mystik, familjeproblem och även en hint av romans. Men framför allt finns här ett väldigt unikt koncept som är intressant och underhållande från början till slut!

Utvärdering av maj:
Hyfsad mängd läsning. Hade, som vanligt, velat läsa lite mer. Men med tanke på att skolan krävde extra mycket från en i maj kan jag väl inte klaga för mycket. De böcker jag läste var ju inte så pjåkiga heller, för den delen, även om de kanske inte var nya favoriter.

Inför juni...
Tja, halva månaden är redan förbi när jag skriver detta. Läsningen hittills har väl varit sisådär, men nu är sommarlovet äntligen här! Förhoppningsvis innebär det mer lästid (och inte en berömd lov-svacka á la Amelie...). 

Lästa böcker i maj 2013:
The archived av Victoria Schwab
Underbara helvete av Jamie McGuire
Vad mina vänner inte vet av Sonya Sones
Rebellhjärta av Moira Young

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Steffi

Hejsan Amelie, du har en fantastisk blogg som jag följer och bland annat ser upp till. :)
Det är verkligen kul att du har så stor passion för böcker, det har även jag.
Skulle du vilja göra ett länkbyte med mig?

Kommentera på min blogg om du vill eller ej.

2013-06-19 @ 19:12:45
URL: http://www.bokcirkelnn.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0