Fler filmer om Harry Potter-världen!

Jag vet - ni har redan hört nyheten ett dussin gånger. Men eftersom jag är jag (dvs stor Harry Potter-nörd) så kan jag ju inte bara låta bli att skriva om det?
Jag minns att jag var tvungen att tänka efter så att det inte var första april när jag hörde om det. Men nej, det var 12 september och J.K. Rowling har dessutom bekräftad nyheten på sin hemsida.

Det handlar alltså om en filmserie inspirerad av Fantastic beasts and where to find them (en "extra-bok" som getts ut om Harry Potter-världen)! Ni kan ju gissa att jag dansade glädjedans och var smått hyperaktiv resten av kvällen.
Och dessutom - J.K. Rowling ska skriva manus! Garanterat att det blir bra då, eller hur?
Filmerna ska utspela sig i trollkarlsvärlden, men för 70 år sedan, i New York ch ska följa den fiktive författaren Newt Scamander i hans sökande efter magiska varelser.

Jag blir så glad av att skriva om det! Jag längtar massor.

/Amelie

(Här kan du läsa min recension av Fantastic beasts and where to find them)

Kommentarer
Postat av: Elina

Den måste läsas innan filmen :)

2013-09-15 @ 21:06:29
URL: http://marklarsbooks.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag har inte läst boken men tror ändå att det här kan bli intressant och kommer nog se filmen.

2013-09-15 @ 22:37:33
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se
Postat av: Lena

Ja detta låter verkligen intressant!

2013-09-16 @ 10:17:25
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0