Tagg: 5 frågor

Jag har blivit taggad av Pia (tack, tack!) så här kommer mina svar!

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig till att börja blogga?
Jag läste en artikel om Matilda och hennes blogg i Kamratposten och blev intresserad. Innan hade jag bloggat om min vardag och liknande (ungefär som alla andra i min ålder gjorde då), men tyckte det var ganska trist. Men tanken på att blogga om ett intressant ämne var väldigt lockande!

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Tja, jag skriver om det som intresserar mig i bokvärlden, helt
 enkelt. Ser jag en nyhet eller liknande som jag gillar? Då lär jag skriva om det. Recensionerna är en självklarhet, så därav tillkommer ju även sådant som bokköp och tips.

3. Vad vet de flesta inte om dig?Jag är verkligen superdålig på att komma på sådana här "roliga fakta"-saker om mig själv. Okej, här kommer något helt random... Jag kan prata rövarspråket i stort sett flytande.
Wow, jag vet. Men jag lovar, det är inte så coolt som det låter! ;)

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Bokstil? Snabbläst, spännande, fantasyelement.
Klädstil? Enkelt, bekvämt, naturfärger (sista ordet var ju lite luddigt, men jag kom inte på något, okej?)

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?'
Umgås med vänner, surfa omkring på internet, lyssna på musik, se på film - och läsa böcker såklart!


Jag tänker tagga fyra människor vars namn ni nog är väldigt vana vid att höra vid det här laget:
Anna
Nea
Pia
Frida

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Frida

haha! " vars namn ni nog är väldigt vana vid att höra vid det här laget", well det är ganska sant! :)

2013-09-27 @ 07:12:23
URL: http://photosandbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0