Paket från Hemlig bokvän!

Nämen hejsan! Här kommer jag och blåser bort lite damm från bloggen.
Anledningen är inte vilken som helst heller, utan för att visa upp det fina paket jag fått från min Hemliga bokvän!

Det är Anna på Readingthisworld som, liksom vid bokbytet i julas, tagit initiativet att annordna ytterliggare ett.
Hur funkar det? Jo, man anmälde sig till Anna, hon gav oss alla en varsin person att skicka paket till. Alla fyllde en postpåse med bok + annat smått och gott och skickade iväg - men (!) vi höll oss hemliga och lämnade en liten ledtråd i paketet om vem vi är. Sedan fick man själv ett paket från en annan "deltagare", som också är hemlig. Ja, jag tror ni förstår? Bra.

I torsdags landade ett paket i brevlådan, men på grund av tre födelsedagsfiranden denna helg hade jag inte chansen att öppna paketet med en gång. Men nu så! Här är innehållet:
Först: TROLLSTAV!! Jag blev hur glad som helst när jag såg den. Den är dessutom hemmagjord - hur coolt?! Den är nu placerad väldigt synligt på min Harry Potter-hylla, så att jag kan snegla på den var femte minut eller så.
Sedan: Boken! All our yesterdays av Cristin Terrill. Denna har jag varit nyfiken på sedan den släpptes, men jag har aldrig kommit mig för att verkligen köpa/låna hem den. Därför blev jag jätteglad av att finna den i paketet - i inbundet dessutom, lyx!
Till sist: Godis! Pricken över i för ett bra bokpaket. Choklad är ett klockrent val till mig. Godissnören var det sjukt längesedan jag åt, men gott är det!

Tack så jättejättemycket till Lisa för det fina innehållet! Jag blev verkligen superglad när jag öppnade paketet! Tack såklart även till Anna som fixat bokbytet!

I övrigt: Sista skoluppgiften lämnades in för 1½ vecka sedan. På onsdag tar jag studenten (hjälp). Det känns hyfsat säkert att säga att det lär dyka upp ett till inlägg här inom kort (dock vet vi ju hur det gick när jag sa så senast, heh). Hoppas ni har det bra allihop! 

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fint paket!

Jag ska göra en länklista över bokbloggar i sidfältet på min blogg, vill du vara med i den?

2014-08-02 @ 19:18:32
URL: http://thebookandtheteacup.blogspot.se
Postat av: Efji.se - en blogg om tv-serier

Gud vad kul! Saknar att ha bokvän :/

2014-08-15 @ 15:58:43
URL: http://efji.se
Postat av: Beate

SV: Tack! :D Mina föräldrar köpte dem till mig på Primark i Berlin... Så tyvärr är de nog lite svåra att få tag på i Sverige ''/

2014-08-29 @ 12:41:27
URL: http://bokbeate.blogspot.se
Postat av: Anna

Svar: Tack så jättemycket, Amelie! :D Vad konstigt att ni inte fick läsa så mycket! Det kändes som att vi fick läsa hela tiden^^ Och jag håller med dig, det var inte någon i min klass heller som förstod det där med att läsa mellan raderna. Kunde vara väldigt irriterande när man skulle diskutera böckerna i skolan! Ingen var ju intresserad och ingen hade något att säga eftersom de typ inte snappade upp något(om de ens hade läst boken^^).

Jag ÄLSKAR också Tumblrs analyser! Så himla roligt att läsa dem! :D

2014-08-31 @ 19:07:11
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Anna

Svar: Hahah, det gör verkligen INGEt att du bara kommenterar om Sherlock! ^^

Hahah, just den här dagen var det ovanligt svårt att prata, så jag kände bara att jag var tvungen att klippa ihop lite bloopers^^

2014-09-01 @ 21:36:46
URL: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0