En bok som beskriver mig

 
Uppdrag nummer två i Fridas Bokbloggsmaraton är att hitta böcker som på något vis beskriver dig.
Väldigt klurigt, måste jag säga. När jag hörde vad som efterfrågades var det helt tomt i huvudet och alla karaktärer, situationer och känslor jag någonsin känt igen mig var som bortblåsta. 
Jag har dock, till slut, åtminstone lyckats komma på en bok.

Fangirl av Rainbow Rowell är ett väldigt klockrent val. Om man bara ser till titeln så beskriver ordet i sig en stor del av min personlighet (och mitt liv). Jag älskar att fangirla och gör det väldigt ofta. Det kan vara en bok, en tv-serie, en musikartist... Jag fruktar att folk i min omgivning kan ha genomlidit allvarliga skavsår i öronen från mina mest galna stunder. 
Fangirl råkar även vara en bok jag läst ganska nyligen och jag minns tydligt hur mycket jag kände igen mig i huvudkaraktären Cath - hur hon tänkte, kände och även såklart i hennes besatthet av den påhittade bokserien Simon Snow, som är väldigt lik Harry Potter. Allt det och mer var väldigt mycket jag.
 
Tyvärr kan jag fortfarande inte, i skrivande stund, komma på fler böcker som beskriver mig väl. Jag har sökt i både bokhylla och läsdagbok, men det var bara Fangirl som stod ut. Vi får helt enkelt nöja oss med den.

Jag har iförsej inte heller haft gott om tid att tänka - eller snarare, haft utrymme i hjärnan. Jag har börjat en kurs på universitetet (hjälp!) och har under de senaste två dagarna matats med massivs av information och intryck.
Vad jag (och mitt huvud) behöver är nog en god natts sömn - vilket ju verkligen går hand i hand med att sitta och blogga efter midnatt...
Om det fanns en boktitel i stil med "dåliga sovvanor" hade den helt klart omnämnts i detta inlägg.
 

/Amelie

 
 



Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Taack, Amelie! :D <3 Hahaha, ja, man får försöka ignorera att man typ mördar boken! Försöker använda den lite som terapi, men det gör fortfarande ont inombords när jag skadar den^^

2014-09-11 @ 18:59:03
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: stina liffner

Hoppas den kommer på svenska

2014-09-19 @ 14:51:59
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se
Postat av: Maja - böcker, film/tv, musik och vardag

Jag har så länge tänkt o läsa Fangirl, har nästan bara hört bra saker om den och de flesta kan relatera så mycket till huvudkaraktären i den, och jag känner att jag antagligen inte är ett så stort undantag. Jag fangirlar om något varje dag, och precis som dina, är säkert mina vänner också lite trötta på det, hehe. Måste lägga vantarna på den snart!

2014-09-24 @ 14:27:24
URL: http://wereallstoriesintheend.blogg.se
Postat av: Olivia

haha, så himla ball bok, jag borde verkligen läsa den!

2014-10-06 @ 09:32:14
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Anna

Svara: Jag ser fram emot ditt inlägg! :D

2014-10-29 @ 21:28:46
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Anna

Jag hoppas att jag ska lyckas läsa Cinder, och DEN DÄR JÄVLA HARRY POTTER! xD Alltså, seriöst? Hur omöjligt kan något vara? Att bestiga Mount EVerest verkar ju till och med troligare att jag ska lyckas med udner 2015?

Jag hoppas du läser "Cress" i år, för många har sagt att den är sjukt bra! :D


GOTT NYTT ÅR, UNDERBARA AMELIE!! :D <3

2015-01-05 @ 22:50:46
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Julia

Den här tänkte jag kasta mig över snart. Verkar bra!

2015-01-27 @ 15:34:53
URL: http://bookclubben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0