22 December

Kommande fortsättning

En bok jag helt missade när jag skrev om kommande böcker häromdagen, men
självklart måste skriva om, är Rachel Wards Arvet - som Hanna så snällt tipsade om.

Detta är uppföljaren på den riktigt bra och spännande boken Döden i dina ögon som
handlar om Jem som ser siffor i andras ögon - datumet då de ska dö.

Stor spoilervarning utfärdas till er som inte läst "Döden i dina ögon" !

Uppföljaren Arvet handlar om Jems son Adam som tonåring. Han har ärvt sin mammas
förmåga. Adam har svårt att hantera sin egendomliga "gåva" som han mest ser som
en börda, och när han plötsligt inser att alla omkring honom har samma siffror i sina
ögon, samma dödsdatum, blir han mycket rädd för vad som kan tänkas inträffa år 2025.

I sin desperata jakt på svaret till vad som ska ske undersöker Adam alla
möjligheter: Ska det bli krig? Svält? Kommer det att inträffa en kärnvapenolycka
 - eller kommer vi att drabbas av ett dödligt virus? Han är säker på att en
katastrof väntar mänskligheten, men vad? Och kan han över huvud taget göra
något för att förhindra den?

Såhär ska den se ut:



Arvet av Rachel Ward - utkommer 7/3 - 11
Ni som inte pallar vänta kan ju alltid läsa den på i original på engelska, då den heter
Numbers 2: The Caos.

Vad tror ni? - Kommer det fungera att köra samma tema i nästa bok med?
Jag själv tycker att det låter spännande och längtar tills jag får läsa den!

Kommentarer
Postat av: Pia

hmm, jag borde nog läsa den första boken. Den lät spännande :D

2010-12-23 @ 00:04:12
URL: http://zelter.devote.se
Postat av: Frida

jag har inte läst den där boken än, alltså Döden i dina ögon, men jag väntar spänt att få göra det!!! :D En dag innan julafton idag :D

2010-12-23 @ 10:52:46
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Olivia

Grattis till vinsten i den där boktävlingen :)

2010-12-23 @ 16:26:27
URL: http://boktrasket.blogspot.com
Postat av: Addikoko

Jag fick både Numbers och Numbers 2: The Chaos, så snart ska jag läsa andra boken, fast på engelska:)

2011-01-03 @ 21:44:36
URL: http://addikoko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0