Hungerspelsspecial, del 3: Filmatiseringen

Skådespelare är valda och filmandet är igång. Premiären är satt för mars 2012. Kommer succé-böckerna fungera på bioduken?
Filmbolaget som gör The Hunger Games till film är Lionsgate. Regissör är Gary Ross som även skrivit manus tillsammans med författaren Suzanne Collins.

Här är de tre "huvudkaraktärerna":

Jennifer Lawrence (Katniss), Liam Hemsworth (Gale) och Josh Hutcherson (Peeta)

De 24 deltagarna:


Från början var jag ganska missnöjd med castingen, men med tiden tycker jag faktiskt om den. Speciellt tycker jag att de lyckats med Rue och President Snow. 
För bilder och fakta om skådespelarna, och annan bra och rolig info föreslår jag att ni går till Hunger Games Sweden :)


Skådespelarna som sina rollfigurer, Katniss, Gale och Peeta. 
Det var dessa bilder, på framsidan av tidningen Entertainment Weekly, som gjorde att jag ändrade åsikt om skådespelarvalet. För enligt mig ser det här ut att bli riktigt bra!

Förutom Hunger Games Sweden som jag tipsade om längre upp i inlägget så vill jag ävent tipsa om My Hunger Games som har väldigt mycket information om filmatiseringen.


Tidigare delar i Hungerspelsspecialen:
1. Böckerna
2. Författaren



Kommentarer
Postat av: Pia

Jag kan knappt vänta tills man får se filmen på bio i mars! :D

2011-08-07 @ 17:04:51
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Fanny

Hmm, tur att hon som spelar Katniss INTE ska ha blont hår i filmen. Passar verkligen inte, enligt min åsikt !

2011-08-07 @ 18:05:53
URL: http://fantanizer.blogg.se/
Postat av: we

Bästa bokserien och förhoppningsvis bästa filmserien i världen! :D

2011-08-07 @ 21:59:43
Postat av: Danielle

Sv: Självklart minnas jag det! En trollstav kostar 399 där :)

2011-08-08 @ 20:09:44
URL: http://harrypottersweden.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Tack! :D Jag vet inte om jag hinner den här veckan men nästa vecka är jag garanterat hemma (försöker fixa klart huset som jag och familjen bygger på landet inför vintern :P)

2011-08-08 @ 22:00:03
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag är rädd för att filmen kommer vara helt värdelös i jämförelse med boken. Castingen kunde definitivt vara bättre, helt klart. Ingen ser "rätt" ut. Tycker att Craig Horner skulle passat bättre som Gale. Men men, tur att dom färgade håret på de tre huvudpersonerna iaf.

2011-08-09 @ 00:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0