Sammanfattning: Augusti 2011

Antal lästa böcker: 4
Antal lästa sidor: 907
Genomsnittligt betyg på läsningen: 7/10

Månadens bok:
Sanningen om Alice av Rebecca James. 
Katherines syster Rachel är död. Mördad. Katherine flyr undan det förflutna
och flyttar till sin faster i Sydney. Där träffar hon Alice som hon snart blir nära vän med.
Men är Alice verkligen som hon verkar?
Spännande och bra skriven. Författaren väver in en i känslan av att Alice är trevlig, trots
att man från början vet att något är fel. Man vet att något kommer gå väldigt snett.

Mitt betyg: 8/10

Helt okej läsning denna månad med tanke på vad den innehållit förövrigt (jag snackar sista 
sommarlovsdagarna och skolstart i ny skola). Men jag vet att jag kan läsa mer än såhär. Hoppas
på att september blir bättre, jag känner det på mig faktiskt :)

Övriga böcker i Augusti 2011: Pojkarna, Fantastic Beast and Where to find them, Awakened.

Kommentarer
Postat av: andrea

Sv: Ja hör du, jag har faktiskt inte den blekaste aning ... men jag läser snabbt och har alltid flera böcker på gång, plus att jag går och lägger mig alldeles för sent om nätterna eftersom jag läser, haha.

2011-09-02 @ 06:04:54
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/
Postat av: Lisa

SV: Tack så jätte mycket! Ja, jag har fotat bilden själv :) Använde min Nikon D40 och ett makro objektiv.

2011-09-02 @ 08:37:07
URL: http://bladvandaren.blogspot.com
Postat av: Hannah

Är rätt imponerad av hur mycket du läser... önskar verkligen att jag kunde förmå göra det. Läser en hel del *kit på nätet, och läsningen blir spridd och rörig - och ett tag var jag inte ens särskilt sugen på böcker. Och sedan så lägger sig alltid skolan i läsning, så klart ;) Jag en förmåga att somna över boksidorna när skolan är igång. Väldigt opraktiskt.

Läser dock en väldigt intressant bok för min Svenska-kurs detta år, "Lila Hibiskus", så skolan kan medföra att du hamnar i sällskap med böcker som du kanske inte skulle upptäckt annars...

2011-09-04 @ 01:30:52
URL: http://bokfarden.blogspot.com
Postat av: Malin

Sv: Åh, tack så mycket! Glad att du gillar den :)

2011-09-04 @ 12:42:38
URL: http://ensidatill.blogspot.com/
Postat av: Elin

Fyra böcker är ändå en hel del när det är skola och så. Samma sak hände mig, sommarlovet tog slut, började i ny skola osv! Det är lessamt när man inte hinner läsa hela tiden, men hösten är en bra läårstid och nu kommer den ju!

2011-09-04 @ 15:38:40
URL: http://gummistovlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0