Två författarkvällar

Förra veckan, på torsdagen närmare bestämt, så befann jag mig på Medborgarplatsens bibliotek i Stockholm för de två författarträffar som ägde rum den kvällen (och som jag skrev om innan här). Först ut var Tahereh Mafi som skrivit Rör mig inte! (Shatter me), som jag redan läst på svenska och verkligen tyckt om! Jättekul att få höra henne prata om sina böcker och även sig själv. 
 
Stannade även kvar för att lyssna på Ransom Riggs som pratade om sin Miss Peregrine's hem för besynnerliga barn. Väldigt bra och intressant även det - blev definitivt nyfiken på att läsa den! Hade tänkt köpa boken på engelska innan jag gick dit, men det fanns det tyvärr inte tid för så jag köpte den på svenska på plats istället.
Fick båda böckerna signerade.
På biblioteket så fick jag även, förutom att träffa min vän Frida, möta tre nya, trevliga människor i form av Alva, Cecilia och Clara.

 
Ikväll så var jag hos Forma Books på en författarkväll med Nea där jag fick chansen att lyssna på och möta Elsie Petrén (Gåtan Felicia Hill) och Erika Vallin (Flickan i glastornet). Även Jesper Tillberg (Dukat för hämnd) skulle ha varit där, men hade fått förhinder. Väldigt mysigt och trevligt!
Fick även med mig de tre författarnas respektive böcker därifrån. 

Två väldigt bra bok-kvällar, helt enkelt!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Rebecca :)

Gud va kul! Peculiar children är jättebra ^^

2012-11-30 @ 19:24:16
URL: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0